مسئول ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد خبر داد؛

نشست کمیته تألیف کتب کنگره 4 هزار شهید یزد برگزار شد

اعظم حجت از برگزاری نشست کمیته تألیف کتب کنگره 4 هزار شهید یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۱۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ - 18August 2020

«اعظم حجت» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد با اعلام خبر فوق اظهار داشت: این نشست با حضور سرهنگ پاسدار «منصور زارع» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، «رنجبر» دبیر کارگروه جانبازان، «زمانی فر» دبیر کارگروه آزادگان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سالاری» دبیر کارگروه کودک و نوجوان و قصه و رمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «خسروی راد» دبیر کارگروه شهدا، «کلانتری» دبیر کارگروه اسناد و پژوهش، «روحپرور» مسئول جمع‌آوری اسناد، «حجت» دبیر و پیگیر ممیزی کتب کنگره، «سیدمحسنی» دبیر کار گروه تاریخ شفاهی برگزار شد.

حجت اظهار داشت: تدوین و چاپ سه کتاب در مورد شهیدان «مقدم»، «حسینی‌زاده» و «برادران تقوی» توسط سه نفر از نویسندگان با نظارت آقای سالاری انجام خواهد شد.

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد ادامه داد: در این جلسه برنامه‌ریزی لازم برای مصاحبه از همسران جانبازان قطع نخاعی و چاپ کتاب آن صورت گرفت و هم‌چنین در مورد مشکلات و موانعی که برای مصاحبه از این عزیزان وجود داشت و رفع آنها صحبت شد.

وی افزود: تدوین و چاپ مجموعه خاطراتی که از دل مصاحبه‌ها با آزادگان گرفته شده در دستور کار قرار گرفت. همچنین دو کتاب تاریخ شفاهی فاخر با نظارت کارشناس مربوطه قرار است برای کنگره چهارهزار شهید به چاپ برسد.

وی بیان کرد: 600 سند روایت از هشت سال دفاع مقدس  تا به حال جمع آوری شده و هنوز در حال جمع‌آوری است. هم چنین مجموعه سه جلدی از اسناد در رابطه با تشکیل تیپ الغدیر و قبل از آن در حال پیگیری و آماده سازی است.

وی همچنین از آماده سازی مجموعه 140 تایی از تصاویر سنگ قبر شهدا خبر داد و گفت: این مجموعه حاوی سه هزار عکس از سنگ قبر شهدا تهیه شده و بر اساس نوشته‌های روی سنگ قبر در حال آماده سازی است.

این مسئول ادامه داد: یک کار پژوهشی در مورد شهیدان «الله‌دادی»، «قهاری سعید» و «آقابابایی» انجام خواهد گرفت که بعد به کتاب تبدیل شود. در فاز اول بایستی یک پژوهشگر اطلاعات این سه شهید را در یزد جمع آوری کند. متأسفانه در رابطه با شهدای مدافع حرم هنوز پرونده‌ای از آنها در بنیاد شهید ثبت نشده است که جای پیگیری و بحث دارد.

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد در پایان گفت: برای کار تألیفات گروه شهدا، نوار کاست‌ها بررسی شده و  به دیجیتال تبدیل شده‌اند که می‌توانیم آنها را برای نشر در فضای مجازی مورد استفاده قرار بدهیم.

وی افزود: همچنین از 150رزمنده از رزمندگانی مصاحبه به عمل خواهد آمد و مقرر شد یک جلسه‌ای با عوامل بنیاد شهید در رابطه با جمع آوری به دریافت مصاحبه‌ها تحت قالب تفاهم‌نامه دو جانبه صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار