فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع):

مرثیه سرایان از فرصت عزاداری محرم برای گره‌گشایی جامعه استفاده کنند

سردار سید محمد تقی شاهچراغی گفت: مرثیه سرایان باید با استفاده از فضای عزاداری محرم و صفر و در راستای گره گشایی از مشکلات جامعه به مسائلی همچون تحکیم خانواده و سبک زندگی در فضای مجازی و حقیقی بپردازند.
کد خبر: ۴۱۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ - 18August 2020

مرثیه سرایان از فرصت عزاداری محرم برای گره گشایی جامعه استفاده کنندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «سید محمد تقی شاهچراغی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در آستانه ماه محرم در نشست صمیمی با مداحان بسیجی اظهار داشت: مرثیه سرایان به مسائل اجتماعی، خانواده، ازدواج، سبک زندگی و تحکیم خانواده در هیئت‌های مذهبی در قم چه به صورت مجازی و چه حضوری بپردازند.

وی افزود: انتظار می‌رود تا برخی از مسائل از جمله پوشش نامناسب در قم وجود نداشته باشد و این از مسائلی است که باید مرتب و مکرر به آن پرداخته شود و به حفظ پوشش و حجاب مناسب در شهر قم تاکید گردد.

سردار شاهچراغی با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج و تشکیل خانواده گفت: این موضوع نیز باید به مخاطبان جوان هیئت‌های عزاداری منتقل شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه قم از نظر آمار طلاق در کشور صاحب رتبه است و بر اساس آمار کمیته امداد و بهزیستی شاهد هستیم که چندین هزار سرپرست خانواده ها، خانم هستند که درصد بالایی از آن به علت طلاق سرپرست خانواده شده اند و این موضوعاتی است که از موضع مطالبه گری در کلام مداحان می‌تواند تاثیر گذار باشد.

فرمانده سپاه قم ادامه داد: نکته دیگر توجه به معیشت و زندگی مردم به ویژه نیازمندان است که هیئت‌های مذهبی مردانه پای کار آمدند و از همان روز‌های اول وارد میدان شدند.

وی با اشاره به موضوع رزمایش کمک‌های مومنانه گفت: در مرحله‌ی اول کمک‌های مومنانه قم بی نظیر بود و اکنون هم مداحان میتوانند با استفاده از فرصت هیئت‌های مذهبی برای کاهش آلام و نگرانی‌های مردم وارد شده و از ظرفیت محرم و صفر در این زمینه نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار