گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا

وزرای دفاع روسیه و آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله نحوه جلوگیری از حوادث حین انجام فعالیت‌های نظامی رایزنی کردند.
کد خبر: ۴۱۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ - 18August 2020

گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزرای دفاع روسیه و آمریکا در تماس تلفنی با یکدیگر درباره مسائل مختلف رایزنی کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «سرگئی شویگو» وزیر رفاع روسیه سه شنبه شب به وقت تهران با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت وگو کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تقویت اعتماد و انجام اقدامات شفافیت‌ساز به منظور جلوگیری از بروز حوادث حین فعالیت‌های نظامی خود تأکید کردند.

آمریکا اوائل سه شنبه شرایط خود برای تمدید معاهده محدود کردن سلاحهای اتمی راهبردی خبر داد. این معاهده در ماه فوریه (بهمن) منقضی می‌شود.

وزارت خارجه روسیه چندی قبل اعلام کرد که استقرار موشکهای سطح به سطح کوتاه و میان برد آمریکا در نقاط مختلف جهان، اقدامی تحریک کننده است.

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای به مناسبت خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» اعلام کرد: «واضح است که استقرار موشکهای سطح به سطح برد کوتاه و متوسط ​​ آمریکا در جهان به طور جدی به امنیت منطقه و جهان لطمه میزند و مرحله خطرناک جدیدی از رقابت تسلیحاتی را بر می انگیزد. روسیه نمیتواند ظهور تهدیدهای موشکی بیشتر علیه سرزمین خود که از اهمیت راهبردی برای این کشور برخوردار است را نادیده بگیرد.»

وزارت خارجه روسیه افزود: «تنها گام موجه و معقول و منطقی که در پیش رو داریم این است که با هم به دنبال دستیابی به توافق قابل قبول از طریق سیاسی و دیپلماتیک باشیم. روسیه برای بازگرداندن اعتماد و تقویت امنیت بین المللی و ثبات راهبردی آماده است. ما امیدواریم که از طرف ایالات متحده نیز علاقه و احساس مسئولیت مشابهی وجود داشته باشد.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها