چهل‌سالگی سرو/ وزیر ارشاد:

عکاسی دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ تصویرگری و عکاسی ایران است

«سیدعباس صالحی» گفت: عکاسان در دوران دفاع مقدس اثرگذاری ماندگاری از فضای جنگ و جبهه ساختند و ارائه دادند و عکاسی دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ تصویرگری و عکاسی ایران است.
کد خبر: ۴۱۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ - 19August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط زنده با سمنان و مراسم تجلیل از خانواده شهیدان «محمدباقر امین الهی» و «محمدمهدی محب الشاهدین» در طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» که با حضورمدیر کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجتماعی و نیز روحانیون و خانواده معظم شهدا که در مسجدالزهرای سمنان برگزار شد، اظهار داشت: استان سمنان در بخش آشکار و حضور رزمندکان و غیر آشکار با فعالیت های پشتیبانی و جهاد سازندگی سهمی شایان تقدیر تکریم داشته است.

وی گفت: شهیدان در هشت سال دفاع مقدس، تاریخ ایران، اسلام و تاریخ تشیع اثرگذاری ماندگاری آفریدند و این آثار در نقطه نقطه ایران زمین ماندگار و قابل مشاهده است.

صالحی با اشاره به جمعیت نیم میلیون نفری استان سمنان در دوران دفاع مقدس بیان داشت: به رغم جمعیت پایین تعداد شهدا و نیز رزمندگان این استان در این دوران از میانگین کشور بالاتر بوده است و این نشان دهنده جایگاه استان سمنان در دفاع مقدس است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش نیروهای سازندگی این استان و نیز بانوان در عملیات پشتیبانی از رزمندگان اسلام افزود: نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس کمتر دیده شده و کتابی با عنوان «اگر نبودند» در سال 97 از نقش بانوان استان سمنان در دفاع مقدس چاپ و منتشر شده که نقش آنان را به خوبی تبیین کرده است.

صالحی همچنین نقش هنرمندان و عکاسان را در دوران دفاع مقدس یادآور شد و با اشاره به روز جهانی عکاسی ابراز داشت: عکاسان نیز در دفاع مقدس نقش بارز و مهمی داشتند و گنجینه ای از عکس های این دوران را به یادگار گذاشتند.

این مسئول از این عکس ها به عنوان تاریخ مصور دفاع مقدس یاد کرد و گفت: عکاسان در دوران دفاع مقدس تاثر ماندگاری از فضای جنگ و جبهه ساختند و ارائه دادند.

وی در خصوص نقش و ارزش عکس تاریخی بیعت همافران نیروی هوایی با امام راحل (ع) در 19 بهمن 57 اشاره کرد و گفت: این عکس تاریخی تیز خلاصی بر پیکر رژیم گذشته بود و به فاصله کمی از این روز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

صالحی با تجلیل از شهید محب الشاهدین که از عکاسان و هنرمندان بود تصریح کرد: عکاسی دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ تصویرگری و عکاسی ایران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از خانواده شهیدان «امین الهی» و «محب الشاهدین» تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها