رئیس دانشکده معارف و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) مطرح کرد؛

مشکل ما در جذب توریسم نداشتن زیرساخت‌های مناسب است، نه حجاب

«علی غلامی» با تأکید بر اینکه مشکل ما در جذب توریسم رعایت حجاب نیست، بلکه نداشتن ساز و کارها و زیرساخت‌های مناسب است، در خصوص اصرار بانوان برای حضور در ورزشگاه‌ها گفت: بانوان ما به جای این اصرار بهتر است پیگیر ایجاد مراکز تفریحی، ورزشی خاص خودشان باشند.
کد خبر: ۴۱۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ - 19August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علی غلامی» در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» با اشاره به اینکه اگر یک گزاره برای تأمین انسانیت وجود داشته باشد، آن گزاره قطعا دین است، اظهار داشت: طی این سال‌ها در غرب مبانی قانونگذاری متفاوت بوده است، و بعضا در این فراز و فرودها گاهی تنها چیزی که وجود نداشته انسانیت بوده است در حالیکه از 1400 سال پیش، خالقی که انسان را بیش از همه می‌شناخته به ما گفته نظام قانونی‌تان را دین قرار دهید، بر این اساس دچار فراز و فرودهای عجیب و غریب هم نشدیم.

وی همچنین عنوان کرد: ما در جمهوری اسلامی و خیلی از جاهای دنیا مشکل‌مان این است که فکر می‌کنیم باید مسائل را با قانون حل کنیم در حالی که مشی اخلاق بوده و مرز قانون است، یعنی قبل از دعوا قانون نمی‌تواند به مسائل ورود کند و با اخلاقیات باید بسیاری از مشکلات را حل کرد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که «محجبه‌ها در غرب راحت‌تر از ایران هستند و قوانین از آنها حمایت می‌کنند» یادآور شد: در مورد غرب دو دیدگاه غلط داریم یک دیدگاه افراطی است و دیگری دیدگاه تفریطی، بعضی‌ها غرب را یک جوری نشان می‌دهند که گویی در غرب همه منحرفند، یک دست‌شان شراب و یک دست‌شان چاقوست، یک نگاه تفریطی هم داریم که گویی در غرب همه قدیسند و مرتب در حال مناجات هستند، این هم غلط است غرب جایی است با مردمانی متفاوت، من در یکی از کتاب‌هایم توضیح دادم در 20، 30 سال اخیر به شدت زنان و مردان در غرب، به مذهب، عفت و دینداری گرایش پیدا کرده‌اند، بین مردم آمریکا و کانادا و حاکمیت‌ها در چند سال اخیر بر سر آموزش زودهنگام مسائل جنسی به کودکان دعواست.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) همچنین در پاسخ به این مطلب که «ما بعد از انقلاب به لحاظ اجباری بودن حجاب از نظر جذب توریسم مشکل داریم» عنوان کرد: مشکل ما در جذب توریسم رعایت حجاب نیست، نداشتن ساز و کارها و زیرساخت‌های مناسب است، این را من به واسطه گفت‌وگو با توریسم‌های خارجی و همچنین بر اساس تحقیقات عرض می‌کنم، ما مثل کشورهای دیگر چرخه و ساز و کار درستی برای مدیریت در جذب افراد و تأمین امکانات نداریم.

غلامی در پاسخ به این سؤال که «ما بعد از انقلاب میزبان هیچ تورنمنت بین‌المللی نبودیم و در واقع حجاب باعث عقب ماندن ما شده است» گفت: بعد از انقلاب مسابقات زنان کشورهای مسلمان را داشتیم و زنان ما هم در مسابقات بیم‌المللی حضور بسیار جدی داشته‌اند، حتی حضرت آقا می‌فرمایند وقتی یک خانم ما در مسابقات ورزشی با حجاب روی سکو می‌رود تأثیرش از هزاران تبلیغ برای ما بیشتر است. اما سؤال من این است که اصلا برگزاری تورنمنت بانوانی که حالا حجاب هم ندارند چه اهمیتی برای ما دارد. مشکل ما نبود مراکز ورزشی، تفریحی و فرهنگی برای بانوان خودمان است.

وی در پایان همچنین در خصوص مشکل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یادآور شد: متأسفانه گاهی اوقات رسانه‌ها با اهدافی خاص برای ما یک مسئله فرعی را به یک مسئله اصلی تبدیل کرده و ذائقه‌سازی می‌کنند و ما هم ناخودآگاه به دنبال آنها حرکت می‌کنیم. سؤال این است که آیا حضور بانوان در ورزشگاه اشکال دارد؟ نه هیچ منع شرعی ندارد، اما مسئله اینجاست که الان در ورزشگاه‌های ما چه خبر است، برای این فکری کردید؟ آیا حضور بانوان در این شرایط درست است و امنیت روانی و جسمی آنها فراهم می‌شود؟ در ورزشگاه‌ها اقتضائاتی وجود دارد که به دلیل حضور یک عده آدم بی‌فرهنگ به وجود آمده، اما متأسفانه این مسئله یک طوری پرداخته شده که انگار حقوق بشر رعایت نمی‌شود. من می‌گویم اگر بانوان به جای رفتن به استودیوم پیگیر ایجاد مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی خودشان بودند هم برای دنیای‌شان بهتر بود و هم برای آخرت‌شان.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار