چهل‌سالگی سرو/ وصیت‌نامه شهید شکرالله خانی؛

جهاد در راه خدا شیرین‌تر از بودن در بهشت است

فرمانده شهید شکرالله خانی در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: من لذّت در جبهه بودن و جهاد فى سبيل‌اللَّه را از لذّت در بهشت بودن بهتر می‌دانم.
کد خبر: ۴۱۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ - 19August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «شكراللَّه خانى‌دهنوى» در ششم مرداد سال 1337 در روستاى «شاداب» از توابع شهرستان «نيشابور» چشم به جهان گشود.

او تحصيلات خود را تا مقطع متوسطه ادامه داد و این در حالی بود که به دلیل فعّاليّت‌هاى انقلابى بر ضد رژیم طاغوت و نوشتن شعار بر دیوار مدرسه، از ادامه تحصیل محروم و از مدرسه اخراج شد.

زكيّه خانى - خواهر شهيد - مى‏‌گويد: «زمانى كه به كلاس اوّل ابتدايى مى‏‌رفتم، کلاس‌ها به صورت مختلط بود و در كلاس دختر و پسر با هم می‌نشستند و كسى حجاب خود را رعايت نمى‏‌كرد. در آن ‏جا من با روسرى و چادر بودم، معلّم از من خواست كه روسرى و چادرم را از سر بردارم، ولى من قبول نكردم. وقتى موضوع را با برادرم در ميان گذاشتم، او به من اجازه نداند كه به مدرسه بروم و خودش به من درس می‌داد.»

شهید خانی با پیروزی انقلاب اسلامی و تشكيل سپاه پاسداران، به همراه جمعی از دوستانش سپاه مشهد را تشكيل داد و در قسمت گزينش این نهاد انقلابی مشغول به خدمت شد.

با شروع جنگ تحميلى بر اساس احساس وظیفه‌ای که نسبت حفظ اسلام، قرآن، وطن و ولايت داشت عازم جبهه شد و به مرور زمان به دلیل توانایی‌ها و شایستگی‌هایی که از خود نشان داد به فرماندهی يگان دريايى تيپ ويژه شهدا منصوب شد.

«شكراللَّه خانى» سرانجام در یازدهم اسفند 1364 در عمليّات «والفجر 9» در خاك عراق، به درجه‏ رفيع شهادت نايل آمد و پيكر مطهّرش پس از انتقال به مشهد در بهشت رضا آرام گرفت.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

عزيزانم، من لذّت در جبهه بودن و جهاد فى سبيل‌اللَّه را از لذّت در بهشت بودن بهتر می‌دانم.

پدر، تو در مسجد و تكيه‌ها زحمت مى‌‏كشى و با امام‏حسين (ع) انس و الفتى دارى، از او بخواه مرا شفاعت كند.

مادر مهربانم، تو كه به ائمه (ع) علاقه‏‌مند هستى، در ماه‏‌هاى محرّم براى عزاداران امام حسين(ع) نان مى‏‌پختى، از خدا بخواه كه از گناهان من درگذرد.

همسرم، تو كه براى من و فرزندانم بسيار زحمت كشيدى و وجودت را وقف اسلام نمودى، به همراه عزيزانم محمّد و مهدى در شب‌هاى جمعه و چهارشنبه مراسم دعا برگزار كنيد. براى فرج امام زمان (عج) دعا كنيد. شفاى جانبازان را بخواهيد.

برادرانم، شما را به ترك دنيا و توجّه بيشتر به آخرت و معاد توصيه می‌كنم. اميدوارم بعد از من اسلحه‏ام را برداريد و به جبهه برويد.

خواهرانم، شما را به اطاعت از خدا، حيا و عفّت دعوت مى‌‏كنم. در شهادت من گريه و زارى نكنيد و آبروى اسلام را حفظ كنيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار