مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی؛

نهضت عاشورا والاترین پیام آزادگی در تاریخ بشری است/ در ایام محرم، هر رسانه یک حسینیه خواهد بود

«رامین نظامی‌خواه» با بیان اینکه در ایام محرم هر رسانه یک حسینیه خواهد بود گفت: نهضت عاشورا والاترین پیام آزادگی در تاریخ بشری است و آیین‌های پرشور عزاداری، بهترین رسانه برای نشر و زنده نگهداشتن این پیام شعورآفرین و انسان ساز بوده اند و هستند.
کد خبر: ۴۱۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ - 19August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «رامین نظامی‌خواه»، مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سید شهیدان و آزادگان جهان و یاران باوفای ایشان اظهار داشت: محدودیت‌های بهداشتی در برپایی مراسمات و آیین‌های عزاداری، وظیفه رسانه‌ها در محرم امسال سنگین‌تر کرده است.

نظامی‌خواه ادامه داد: پاسداشت قیام عظیم کربلا و عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تعطیل شدنی نیست چرا که این عشق و ایمان در جان دلدادگان فرهنگ عاشورا خانه دارد. بنابراین آحاد شیعیان ضمن توجه حداکثری به دستورالعمل‌های بهداشتی طبق توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تاکیدات مراجع عظام تقلید و علمای اعلام،  اقامه عزا را تعطیل نمی کنند و بخش مهمی از این امر معطوف به رسانه های جمعی و اجتماعی است.
 
وی تصریح کرد: نهضت عاشورا والاترین پیام آزادگی در تاریخ بشری است و آیین‌های پرشور عزاداری، بهترین رسانه برای نشر و زنده نگهداشتن این پیام شعورآفرین و انسان ساز بوده اند و هستند. رسالتی زینبی برای رسوا کردن طاغوت و دفاع از مظلومان و مستضعفان.
 
مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: با عشقی که در همکارانمان در تمام رسانه های مکتوب، برخط، دیداری و شنیداری استان نسبت به ارزشهای دینی بویژه ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) سراغ داریم؛ اطمینان داریم در این ایام هر رسانه یک حسینیه خواهد بود.
 
نظامی‌خواه در ادامه، از فعالان رسانه‌ای استان خواست با افزودن نمادهای ایام عزاداری اباعبدالله(ع) به نشان‌واره(لوگو) رسانه‌ها به استقبال دهه اول محرم بروند و فعالان فضای مجازی از نشر محتواهای عاشورایی در صفحات خود دریغ نکنند. وی همچنین از فضاسازی محیطی دفاتر رسانه‌های تبریز با نصب پرچم بر سر درها و سیاهپوش شدن دیوارها خبر داد.
 
وی تاکید کرد: اهالی رسانه استان پرشور و شعورتر از سال‌های گذشته رسالت خود برای ارتقای معرفت حسینی در آحاد مخاطبان را با تولید و انتشار محتوای خبری و تبیینی در قالب سوگواره یاتماز حسینین‌ پرچمی شامل سه محور اصلی فضاسازی محیطی، آیین های عزاداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نذورات و احسان در قالب کمک مومنانه ایفا خواهند کرد.
 
مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی در پایان، برخی شیطنت‌ها برای شبهه افکنی و بازنمایی وارونه از واقعیت ها را یادآور شده و بیان داشت: ما اهالی رسانه با ثبت جلوه‌های زیبای عاشقی آحاد عزاداران حسینی و کشیدن این عشق توام با عقلانیت و معنویت به رخ جهانیان، خط تحریف را میشکنیم. اگر بتوانیم جلوه های بیشمار زیبایی در فرهنگ حسینی را به نمایش بگذاریم، تلاشهای مغرضانه برای غلبه دادن حواشی شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها