حزب «الأمة» سودان، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

یکی از احزاب ملی‌گرای سودان ضمن محکوم کردن برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار حمایت از فلسطین شد.
کد خبر: ۴۱۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ - 19August 2020

حزب «الأمة» سودان، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب ملی‌گرای «امت» سودان (الأمة) هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، رئیس این حزب «الصادق المهدی» امروز چهارشنبه گفت که برقراری روابط با رژیم اشغالگر قدس در سایه تداوم اشغال اراضی عربی، هیچ توجیهی ندارد.

«محمد عثمان صالح»، رئیس هیأت علمای سودان نیز امروز چهارشنبه تلاش‌ها و اظهارات برخی مقامات عربی از جمله سودان در خصوص عادی‌سازی با رژیم تل‌آویو را محکوم کرد و گفت که سودان باید از فلسطین و آرمان فلسطین حمایت کند.

دیروز سه‌شنبه، «حیدر بدوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه سودان در واکنش به توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط، از این توافق استقبال کرد و گفت که این احتمال است که خارطوم نیز به زودی دست به چنین اقدامی بزند.

وی گفته بود: «دلیلی برای ادامه دشمنی میان سودان و اسرائیل وجود ندارد و در انتظار امضای توافق صلح با اسرائیل بر اساس منافع سودان هستیم».

همین اظهارات وی باعث واکنش وزارت خارجه سودان شد و این وزارت‌خانه با صدور بیانیه‌ای آن را محکوم و بدوی را از سمت خود برکنار کرد.

بر رغم برکنار سخنگوی وزارت خارجه سودان و تکذیب برقراری تماس و ارتباط با تل‌آویو، «الی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم اسرائیل از وجود روابط پنهانی با سودان خبرداد.

سودان بعد از برکنار «عمر البشیر»، رئیس جمهور این کشور و تشکیل دولت انتقالی نظامی، به سمت کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات رفته و در برخی مقاطع نیز به طور ضمنی از داشتن روابط با تل‌آویو حمایت کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار