رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی:

نیازمند فرهنگ‌نامه شهدا، جانبازان و آزادگان هستیم

حمید زارعی گفت: فرهنگ‌نامه شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان اولین چیزی که است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ - 19August 2020

نیازمند فرهنگ نامه شهدا؛ جانبازان و آزادگان هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «حمید زارعی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی چهلمين سالگرد دفاع‌مقدس در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: چهل سال از آغاز جنگ تحمیلی و ۳۲ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد؛ اما متاسفانه هنوز نوع ترویج و تبلیغ برای شناساندن فرهنگ همان شرایطی است که اوایل جنگ بود.

وی گفت: وقتی تاریخ مبارزات ضد استعماری مردم ایران و به ویژه دشتی را بررسی می کنیم از نحوه جنگ «خالو حسین» در مقابل استعمارگران اطلاعات دقیق داریم؛ زیرا پژوهشگران کارهای پژوهشی در این زمینه انجام داده اند و مستندات قوی داریم.

زارعی با اشاره به اینکه در حوزه انقلاب و دفاع مقدس چون اسناد ما کامل نیستند در این حوزه ها دارای پریشان احوالی هستیم افزود: هنوز بعد گذشت از سه یا چهار دهه از جنگ تاریخ شهادت شهدای شهرستان در روی سنگ قبر آنها اشتباه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: اولین انتظار این است که ما بتوانیم بانک اطلاعاتی خوبی از شهدا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید بعد از کلی برگزار کردن یادواره ها به سمت کیفیت و نه تا کمیت برویم تصریح کرد: اولین چیزی که نیاز است یک فرهنگ نامه از شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است که باید در استان داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی اظهار داشت: برای نوشتن فرهنگ نامه شهدا جانبازان و آزادگان باید مرحله به مرحله جلو برویم شهرستان به شهرستان و مرحله به مرحله  باید اقدام کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها