دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران خبر داد؛

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با موضوع احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در مازندران

«مهرداد محمدی» از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با موضوع احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این جشنواره در موضوعات هنری، فیلم، موشن‌گرافی، شعر، تئاتر و...  برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ - 19August 2020

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با موضوع احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مهرداد محمدی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر به تبیین جایگاه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری بالاترین معروف ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری، عدالت اقتصادی و قضایی، رونق اقتصاد، جهش تولید و... را از مصادیق امر به‌ معروف و نهی از منکر اعلام کردند و به معیشت و اقتصاد توجه ویژه‌ای دارند که معروف باید مورد توجه مسئولین باشد.

این مسئول ترویج و آموزش امر به ‌معروف و نهی از منکر را از جمله وظایف این ستاد برشمرد و با بیان اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار ستاد قرار دارد، مطالبه‌گری را یکی از مأموریت‌های اصلی ستاد برشمرد که باید سکه رایج بین مردم باشد و مردم نیز باید به همدیگر و مسئولین تذکر بدهند.

محمدی ضمن تشریح رویکرد جدید ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و با بیان اینکه مقوله حجاب و عفاف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در دستور کار این ستاد قرار دارد، افزود: مبارزه با فساد، اقتصاد، علم و فناوری محیط‌زیست و سایر موضوعات 16 گانه که ستاد احصاء کرده نیز مورد پردازش و تحقیق قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان مازندران به لحاظ گردش‌پذیر بودن موضوع محیط‌زیست بسیار مهم است، افزود: همچنین در ابلاغیه مقام معظم رهبری نیز بر لزوم حفظ محیط‌زیست به‌عنوان یک مقوله از امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید شده است.

این مسئول بابیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت مردمی برای انجام این فریضتین کمک بگیریم، تصریح کرد: در این راستا سامانه امین راه اندازی شد تا اقشار مختلف مردم در این سامانه از آموزش‌های عمومی امربه‌معروف و نهی از منکر بهره‌مند شوند و در کنار ستاد قرار بگیرند.

این مسئول ادامه داد: رویکرد ستاد در ادامه مسیر برای استفاده از ظرفیت مردمی، حمایت است و از ظرفیت نخبگان نیز در هیأت اندیشه‌ورز استفاده خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به تلاش سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» برای وحدت امت اسلام و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در خارج از مرزها و شهادت ایشان افزود: مردم باید در کنار مسئولین قرار بگیرند و برای بیان مطالبات خود لکنت نداشته باشند؛ مسئولین باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت محرم و صفر استفاده کنیم، به اجرای درست دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایام عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد و گفت: بسعی بر حفظ سلامت مردم است و نباید بهانه به دست معاندین نظام داده شود. باید عزاداری‌ها در زمان محدود و با رعایت بهداشت برگزار شود. امر عزاداری بر امام حسین (ع) بسیار مهم است اما بهداشت هم باید رعایت شود.

وی بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری در تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا تأکید کرد و به نقش رسانه‌ها در مدیریت استان در این امر پرداخت و تصریح کرد: باید در استان مقاومت ایجاد شود تا مسافران ورود نکنند چرا که امروز در بیمارستان‌های استان بیماران غیربومی بستری هستند و هم استان‌های ما را تحت شعاع قرار دادند.

محمدی با اشاره به اهمیت فضای مجازی برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، از ایجاد هشتک بی‌تفاوت نباشیم(#بی‌تفاوت نباشیم) خبر داد و به تشریح برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و شعار این هفته را «نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ‌سازی» اعلام کرد.

این مسئول محمدی بابیان اینکه این ستاد برنامه‌های مختلفی را از اول تا هفتم محرم‌الحرام (31 مرداد تا ششم شهریور) پیش‌بینی کرده است، به نام‌گذاری روزهای هفته امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: عناوین روز اول محرم «تشکل‌های مردمی و نظارت همگانی»، روز دوم «سلامت اداری و مبارزه با فساد»، روز سوم «مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت»، روز چهارم «امربه‌معروف و نهی از منکر و مطالبه گری»، روز پنجم «امربه‌معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه»، روز ششم «امربه‌معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی» و روز هفتم «امربه‌معروف و نهی از منکر و جهاد» نام‌گذاری شده است.

محمدی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با موضوع احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این جشنواره در موضوعات هنری، فیلم، موشن‌گرافی، شعر، تئاتر و...  برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین معروف‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد، دیدار با علما، ائمه جمعه و دیدار با خانواده‌های شهدای امر به معروف، پخش هفت برنامه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سیما و هفت برنامه رادیویی در صدای مرکز مازندران، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

در پایان این نشست از پوستر هفته امر به معروف و نهی از منکر رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار