مديركل حفظ آثار دفاع مقدس كرمانشاه:

سوژه حوزه مقاومت و دفاع مقدس همواره ناب و بکر است

سردار ناصر باباخانی گفت: سوژه حوزه مقاومت و دفاع مقدس همواره ناب و بکر است چرا که در هر مقطعی قهرمانانی از دل این ملت برمی‎خیزند که با شجاعت و ایثارشان دنیا را به تعجب وا می‎دارند.
کد خبر: ۴۱۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ - 20August 2020

سوژه مقاومت و دفاع مقدس همواره ناب و بکر استبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کرمانشاه، مراسم تجلیل از هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که در مسابقه نقاشی سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» رتبه برتر کشور را کسب کرده بودند با حضور مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از هنرمندان استان امروز در سالن همایش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم سردار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏های دفاع مقدس کرمانشاه با اشاره به توانمندی کودکان و نوجوانان استان در خلق آثار هنری شاخص در سطح کشور گفت: سوژه حوزه مقاومت و دفاع مقدس همواره ناب و بکر است چرا که در هر مقطعی قهرمانانی از دل این ملت برمی‎خیزند که با شجاعت و ایثارشان دنیا را به تعجب وا می‎دارند.

این مسئول افزود: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما شاهد حضور قهرمانان نوجوان و جوانی بودیم که در مقابل دشمن سینه سپر کردند و حتی در راهحفظ آرمان‎ها و اعتقاداتشان به شهادت رسیدند.

باباخانی با بیان این که هنر در انتقال مفاهیم و فرهنگ یک جامعه نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد تصریح کرد: زبان هنر، زبان مشترک همه ملت‎هاست که هنرمندان باید برای انتقال فرهنگ مقاومت به خوبی از آن استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی نماد همه خوبی‎ها، ایثار و از خودگذشتگی و تسلیم ناپذیری در برابر ظلم  و استبداد جهانی بود گفت: هنرمندان باید با بیانی هنرمندانه و تاثیرگذار این شخصیت بزرگ را در قالب هنر اعم از فیلم ، سریال، نقاشی و... به دنیا معرفی کنند.

در ادامه «مهناز فتاحی» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز با اشاره به اهمیت دفاع مقدس و مقاومت مردم به ویژه مردم استان کرمانشاه در 8 سال دفاع مقدس گفت: بیان این رشادت‎ها و ایثارگری‎ها تنها در قالب هنر ماندگار خواهد ماند.

در پایان این مراسم لوح تقدیر و تابلوی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس به نفرات برگزیده مسابقه کشوری نقاشی اهدا شد.

اجرای تئاتر «‌بمباران پناهگاه پارک شیرین» و بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیز از جمله برنامه‎هایی بود که در حاشیه این مراسم انجام شد.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار