چهل‌سالگی سرو/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان:

لازمه مسجد طراز انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی گفت‌: با توجه به اینکه آمار بالایی از شهدا از مساجد به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند؛ بر همین اساس باید مسجد طراز انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۴۱۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ - 20August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن 31 مرداد روز مسجد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حجت‌الاسلام «مجتبی مهدوی‌» رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌ در این دیدار اظهار داشت: با توجه به جامعیت اسلام و تأکیدات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، مساجد باید به کانون محوری تربیت نیروی انسانی انقلابی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره فرمودند، تبدیل شوند.

وی ادامه داد: امید است با اجرای راهبردهای گفتمان‌سازی مسجد انقلابی، فرهنگ‌سازی کارکردهای مسجد، توانمندسازی، تخصصی‌سازی، الگوسازی و شبکه‌سازی ولایی این مهم محقق شود.

این مسئول به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در سطح مساجد تأکید کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم مسجد انقلابی داشته باشیم باید ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت پیشانی کار مساجد باشد.

مهدوی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آمار بالایی از شهدا از مساجد به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند؛ بر همین اساس باید مسجد طراز انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی بیان داشت: در راستای عملیاتی کردن راهبرد تخصصی‌سازی مساجد، پیشنهاد می‌شود هشت مسجد در سطح شهر مشهد در قالب قرارگاه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشخص شوند تا پشتوانه مساجد در حوزه دفاع مقدس باشند و با پشتیبانی فکری و محتوایی که از سوی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان از این مساجد صورت می‌گیرد امامان جماعت مساجد بتوانند این حماسه جاوید را تبیین کنند.

وی در پایان گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک تکیلف می‌داند و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

احصا نقش روحانیت در دفاع مقدس یک ضرورت است

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این دیدار ابراز داشت: مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان از مجوعه‌های اثرگذار است که به لحاظ تعداد مساجد و جمعیت، جزو اولین‌های کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد در اجرای مأموریت‌های محوله می‌تواند رونق‌بخش حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آمار و آثار موجود بیانگر آن است که روحانیت مؤثرترین قشر در دفاع مقدس بوده؛ بر همین اساس باید با استفاده از ظرفیت مساجد این نقش احصا و در قالب‌های هنری، ادبی و دانشنامه دفاع مقدس استان به جامعه عرضه شود.

این مسئول در ادامه به تشریح مأموریت‌های اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پرداخت و بر تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش این اداره‌کل و مرکز رسیدگی به امور مساجد جهت موفقیت در اجرای مأموریت‌ها، ضروری دانست.

یوسفعلی‌زاده در پایان بر استفاده از ظرفیت روحانیون پژوهشگر در حوزه تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و همچنین ایجاد گنجینه شهدا که دربرگیرنده تصاویر شهدا و کتاب‌های تألیف شده با موضوع ایثار و شهادت است با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت در مساجد سطح استان تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار