وزیر بهداشت در افتتاح همزمان 1000 خانه بهداشت:

حمایت جدی دولت از حوزه بهداشت و سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح همزمان 1000 خانه بهداشت گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم تا این اندازه از حوزه سلامت حمایت نکرده است.
کد خبر: ۴۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳ - 15February 2015

حمایت جدی دولت از حوزه بهداشت و سلامت

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح همزمان خانه های بهداشت سراسر کشور که در روستای زرندین از توابع شهر نکا در استان مازندران برگزار شد، گفت: هم اکنون هزار خانه بهداشت به طور همزمان در نقاط مختلف کشور افتتاح و بهره برداری می شود و هزار خانه بهداشت دیگر نیز طی 6 ماهه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

هاشمی گفت: به برکت انقلاب و شهامت ها و رشادت های رزمندگان و خون شهدای بزرگوار، کارهای بزرگی در کشور انجام شده و شاهد پیشرفت های چشمگیری بعد از انقلاب در کشور هستیم و امیدوارم این حرکت جهادی ادامه پیدا کند و مردم نیز جز این انتظار دیگری ندارند.

وی به موفقیتهای حوزه بهداشت و درمان کشور در بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در پیش از انقلاب، کمبود پزشک در کشور داشتیم ولی در حال حاضر بهترین متخصصین و فوق تخصص ها در اقصی نقاط کشور مشغول ارائه خدمات به هم وطنان هستند.

 مناطق محروم، مهم ترین جهت گیری دولت

وزیر بهداشت با بیان این که مهمترین هدف دولت خدمت به مردم است، تصریح کرد: تلاش دولت تامین رفاه و آسایش مردم است و جهتگیری دولت، مناطق محروم و کم برخوردار است.

هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: این اقدامات با همت مردم و حمایت دولتمردان و سیاستگذاران به خصوص مجلس صورت گرفته است و امیدواریم تلاشهایی که در این حوزه شروع شده است با سرعت بیشتری طی و باعث رضایتمندی مردم عزیز کشورمان شود.

 استفاده از متخصصین بومی در مناطق محروم

وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر در شهرهای زیر 20 هزار نفر کمبود پزشک نداریم، گفت: در سالهای آینده از نظر وجود پزشک و پزشکان متخصص در همه نقاط کشور وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد و برنامه ویژهای برای پذیرش دانشجو و استفاده از نیروهای بومی داریم چرا که معتقدیم مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم را نمیتوان با پول و زور حل کرد.

هاشمی همچنین از توزیع مکملها در مراکز بهداشتی درمانی برای کودکان، زنان باردار و دانشآموزان خبرداد و افزود: اقدامات خوب و ارزشمندی در این زمینه از زمان اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفته است.

 بهره مندی 10 میلیون نفر از حاشیه نشینان از خدمات بهداشتی درمانی

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 10 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور گفت: این افراد از ابتدایی ترین امکانات بهداشتی درمانی برخوردار نیستند که در حال حاضر تعداد 2 میلیون نفر از حاشیهنشینها ساماندهی شدهاند و پیشبینی میکنیم ظرف 7 تا 8 ماه آینده بقیه حاشیهنشینان نیز از خدمات بهداشتی درمانی بهرهمند شوند.

هاشمی با تاکید بر این که پیشگیری و بهداشت مقدم بر درمان و هزینه آن نیز کمتر است و  با اشاره به حضور روحانیون در آیین بهرهبرداری همزمان 1000 خانه بهداشت، گفت: انتظارمان از روحانیون عزیز این است که در تمام مجامع و تریبونها، بهداشت و پیشگیری را تبلیغ نمایند.

وزیر بهداشت، حمایتهای دولت و رئیس جمهور در حوزه بهداشت و امنیت غذایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت از موضوع روغن پالم نیز حمایت جدی کرد و به دستور رئیس جمهور 30 درصد واردات روغن پالم کاهش یافت.

 سلامت، مهم ترین دغدغه دولت

هاشمی یادآور شد: هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم تا این اندازه از حوزه سلامت حمایت نکرده است.

وزیر بهداشت حوزه سلامت و محیط زیست را یکی از دغدغههای مهم و جدی دولت دانست  و اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند مسیر سلامت، پیشرفت و ترقی را طی کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عواملی که باید مورد توجه مسئولین باشد، عدالت و عدالت در سلامت است و آحاد مردم باید بتوانند از حداقل امکانات بهداشتی درمانی بهرهمند باشند.

وزیر بهداشت ضمن ابراز خرسندی از افتتاح همزمان 1000 خانه بهداشت در سراسر کشور، همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این دولت، تمام خانههای بهداشت نوسازی، مراکز بهداشتی درمانی بازسازی و تمام خانههای بهداشتی نیمهکاره ساخته خواهد شد.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که گسترش شبکههای بهداشتی درمانی از روستاها به شهرها تسری یابد.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر روستاها از وجود شبکههای بهداشتی درمانی بهرهمند هستند اما تصمیم داریم شبکههای بهداشتی درمانی را پس از روستاها به شهرهای 50 هزار، 100 هزار و 500 هزار نفر و سپس کلانشهرها گسترش دهیم و این مهمترین اقدامی است که حوزه بهداشت و پیشگیری را به سرانجام مطلوب خواهد رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها