امارات در پی انتقال آخرین یهودیان یمن به فلسطین اشغالی

یک خاخام یهودی گفت که دولت امارات در تلاش برای انتقال آخرین یهودیان یمن به سرزمین اشغالی است و این درحالی است که این یهودیان مخالف ترک یمن هستند.
کد خبر: ۴۱۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ - 20August 2020

امارات در پی انتقال آخرین یهودیان یمن به فلسطین اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، روزنامه العربی الجدید، چاپ لندن، در گزارشی نوشت که دولت امارات پس از سازش با رژیم صهیونیستی، در پی انتقال آخرین یهودیان یمنی به سرزمین اشغالی است که تعدادشان به ۱۵۰ نفر می‌رسد.

این روزنامه به نقل از یک خاخام یهودی نوشت که امارات قصد دارد به حضور یهودیان در یمن پایان دهد، اما این یهودیان پیش از این نیز از مهاجرت به سرزمین اشغالی خودداری کرده بودند. آن‌ها می‌گویند که در صورت مهاجرت، بیم آن دارند که به دشواری خودر ا با فضای فرهنگی اسرائیل منطبق کنند و با آن‌ها با عنوان شهروند درجه دو برخورد شود.

بنابراین گزارش، تعداد یهودیان یمن تا پیش از ۱۹۴۸، در حدود ۵۰ هزار نفر بود. امارات در نهم آگوست اعلام کرد که قصد دارد یک خانواده یهودی که بخشی از آن‌ها در لندن زندگی می‌کنند و بخشی در یمن را پس از ۱۵ در امارات کنار هم جمع کند.

در همین حال امارات اخیرا دست به تأسیس اداره اتباع یهودی در ابوظبی زده است. تعداد یهودیان امارات در ابوظبی و دبی به دو الی سه هزار نفر و حدود ۱۵۰ خانواده می‌رسد.

در حالیکه بسیاری از کشورها و نهادهای اسلامی سازش ابوظبی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند، این اقدام ابوظبی با استقبال عناصر وابسته به شورای انتقالی د رجنوب یمن مواجه شده است تاجایی که معاون رئیس شورای انتقالی جنوب در یمن در توئیتی نوشته است که در صورت امضای توافق عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو به همراه یهودیان جنوب یمن به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها