طالبان: اشغالگری آمریکا، افغانستان را به منبع تولید مواد مخدر تبدیل کرد

سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اشرف غنی درباره نقش این گروه در تجارت بین‌المللی مواد مخدر، آمریکا را عامل اصلی تبدیل شدن افغانستان به منبع تولید مواد مخدر در جهان دانست.
کد خبر: ۴۱۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ - 20August 2020

طالبان: اشغالگری آمریکا، افغانستان را به منبع تولید مواد مخدر تبدیل کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان اظهار داشت که زندانیان این گروه در تجارت و انتقال مواد مخدر هیچ نقشی ندارد.

«اشرف غنی» روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی تایمز، هشدار داد در صورت آزاد شدن آخرین گروه زندانیان طالبان تحت شرایط توافق صلح ایالات متحده، موجی از مواد مخدر ممکن است به بریتانیا وارد شود.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات، در توئیتی نوشت: در زمان حاکمیت کامل امارت اسلامی کشت مواد مخدر در افغانستان صفر بود. این اشغال آمریکایی و تلاش غلامان داخلی آنها بود که در ۱۹ سال گذشته هر سال افغانستان در سطح جهان به‌عنوان کشور درجه یک تولید کننده مواد مخدر معرفی می‌گردد. زندانیان ما در تجارت و انتقال مواد مخدر هیچ نوع نقشی ندارند.

مجاهد همچنین در پی انتشار گزارش وزارت دفاع آمریکا مبنی بر همکاری طالبان با القاعده برای حمله به نیروهای امنیتی افغانستان، در بیانیه‌ای این ادعا را رد کرد.

سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش اخیر پنتاگون، اظهارات آمریکایی‌ها را نوعی کمپین برای اغراض خاص و شوم این کشور خواند.

وی افزود که طالبان در برابر دشمن قوی بوده و به کمک هیچ طرف خارجی نیاز ندارد و اینگونه گزارشات تحریک کننده، افغان‌ها را بر نیت آمریکا در قبال صلح بیشتر مشکوک ساخته است.

مجاهد همچنین خاطرنشان کرد که سیاسیون و مقامات نباید در دام تبلیغات بی‌اساس بیفتند و فریب اطلاعات نادرست بعضی حلقه‌های جنگ طلب در دستگاه نظامی آمریکا را نخورند.

سخنگوی طالبان بار دیگر تاکید کرد که این گروه در پیمان دوحه تعهد کرده که هیچگونه ضرری و تهدیدی از خاک افغانستان متوجه آمریکا و متحدین آن نخواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار