وزیر اماراتی:

چندین کشور عربی در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه گفته چندین کشور عربی دیگر هم در حال حرکت به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.
کد خبر: ۴۱۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ - 20August 2020

چندین کشور عربی در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزیر مشاور دولت امور در امور خارجه بار دیگر مدعی شد که «توقف طرح الحاق اراضی فلسطین» پیش‌شرط معاهده صلح با رژیم اشغالگر قدس است.

«انور قرقاش» که امروز پنجشنبه در همایش شورای آتلانتیک سخنرانی می‌کرد، با تکرار این ادعا گفت: «ما انتظار داریم [اسرائیل] به خواسته‌های ما در خصوص توافق صلح وفادار بماند. تصمیم به عادی‌سازی روابط با اسرائیل دیروز یا زود اتفاق می‌افتاد.»

به نوشته نشنال، قرقاش گفته سایر کشورهای عربی هم در حال حرکت به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند.

قرقاش گفت: «ما بر خلاف اردن و مصر، وارد جنگ با اسرائیل نشده‌ایم.»

امارات و رژیم تل‌آویو پنجشنبه گذشته طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

امارات از همان لحظات ابتدایی با تبلیغات فراوان مدعی شد که در قبال سازش، رژیم صهیونیستی از اجرای طرح اشغال یک سوم کرانه باختری دست برداشته است. ادعایی که به سرعت از سوی مقامات اسرائیلی رد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار