«عالیه مهرابی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره سراسری شعر بسیج «راز‌های ارغوانی»

«عالیه مهرابی» دبیر جشنواره سراسری شعر بسیج راز‌های ارغوانی، آخرین‌ مهلت ارسال آثار به این جشنواره را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۱۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ - 21August 2020

«عالیه مهرابی» دبیر جشنواره سراسری شعر بسیج راز‌های ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: فراخوان نهمین جشنواره ملی شعر بسیج امسال در هفت محور موضوعی منتشر شد.
 
وی ادامه داد: طبق حکم مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور، به عنوان دبیر علمی این جشنواره منصوب شدم و تدبیر بر این شد که با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور به دلیل بیماری کرونا، در ۳۲ استان کشور به صورت شب شعرهای مجازی یا از طریق صدا و سیما ی استانها از شهریور تا هفته دفاع مقدس  اجرایی شود.
 
مهرابی با اشاره به دریافت آثار به صورت متمرکز افزود: آثار توسط سایت بسیج هنرمندان کشور دریافت می‌شود که تا ۲۹ شهریور مهلت ارسال آثار است.
دبیر جشنواره سراسری شعر بسیج تشریح کرد: در هر ۳۲ استان، یک هیئت انتخاب متشکل از دبیر و داوران، آثار استانها را بررسی کرده و آثار منتخب را  به دبیرخانه جشنواره در تهران ارسال می‌کنند. در تهران هیئت داوران منتخب آثار رسیده از استان‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و آثار برتر انتخاب خواهند شد. 
 
مهرابی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده این جشنواره افزود: برگزاری بداهه‌سرایی در استان‌ها، تهیه کلیپ‌های شعرخوانی شاعران بسیجی سراسر کشور و چاپ آثار منتخب از برنامه‌های این جشنواره است.
 
وی افزود: امید که با شبکه عظیم شاعران بسیجی در سراسر کشور بتوانند جریان‌سازی بسیار خوبی در نهمین جشنواره شعر بسیج  و تولید آثار فاخر در محورهای موضوعی تعیین شده داشته باشیم.
 
دبیر جشنواره سراسری شعر بسیج راز‌های ارغوانی به بخش‌های موضوعی جشنواره اشاره و اضافه کرد: راز‌های ارغوانی (روایت مردان و زنان حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی (شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی)، جهش تولید، اقتدار و بالندگی، شکست تحریم‌های ظالمانه، الفبای ایثار (مدافعان سلامت)، کمک مؤمنانه (مواسات و همدلی)، زخم‌های شعله‌ور (افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه، عراق و ...)، سبک زندگی اسلامی ایرانی (مسجد محوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی و ...) ازجمله بخش‌های موضوعی این جشنواره است.

وی بابیان اینکه آثار در تمامی قالب‌های شعری؛ کلاسیک، سپید و نیمایی، سـرود و تصنیف و کودک و نوجـوان پذیرفته می‌شود و اینکه حتماً باید تازه سروده باشد و در غیر این صورت اثر در هر مرحله از داوری کنار گذاشته خواهد شد اذعان داشت: همچنین آثار باید حتماً با موضوعات فراخوان تطبیق داشته باشد و هر شاعر می‌تواند در سه موضوع و در هر موضوع حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان یزد ادامه داد: آثار متقاضی شرکت در جشنواره پس از وصول به دبیرخانه و بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده در دو مرحله انتخاب و داوری نهایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مهرابی خاطرنشان کرد: ارسال آثار صرفاً از طریق این آدرس اینترنتی www.basijhonarmandan.ir امکان‌پذیر بوده و به آثار ارسالی خارج از فرایند قیدشده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

دبیر جشنواره سراسری شعر بسیج راز‌های ارغوانی زمان ارسال آثار را تا تاریخ پایان شهریورماه اعلام کرد و افزود: جشنواره مختص شاعران بسیجی بوده و شرکت سایر شعرا پس از ثبت‌نام و عضویت در بسیج امکان‌پذیر است.

وی بابیان اینکه آثار منتخب جشنواره در قالب مجلدی ویژه به چاپ خواهد رسید اظهار داشت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره به شماره ۸۸۴۹۱۳۶۶-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان یزد در پایان در خصوص جوایز این جشنواره، گفت: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال به ۲۱ اثر برگزیده «در هر بخش موضوعی سه اثر»، لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال به ۲۰ اثر تقدیری و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال به ۸ شاعر جوان «استعداد‌های شعری زیر بیست سال» به نفرات برگزیده اهدا می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار