فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

امسال برای همه عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یک امتحان الهی است

سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: امسال برای همه عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یک امتحان الهی است چرا که رعایت مسائل بهداشتی و برگزاری عزدارای امام حسین (ع) هر دو دارای اهمیت است و باید عزاداری‌ها به شکلی انجام شود که این دو مساله مهم در نظر گرفته شوند.
کد خبر: ۴۱۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ - 21August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در جمع مدیران هیئات مذهبی یزد با اشاره به این مطلب که فرهنگ حسینی در استان یزد فرهنگی جا افتاده است، اظهار داشت: اگر فرهنگ حسینی در زندگی افراد جاری و ساری شود زندگی‌ها را نجات خواهد داد و این فرهنگ در مسائل اجتماعی، اقتصادی و دفاعی نیز بسیار اثرگذار است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر سبک زندگی ملت ایران اظهار داشت: دشمن تلاش دارد تا ارزش‌های دینی و اعتقادی را از ما بگیرد و به همین دلیل تمام همت خود را برای تحت الشعاع قرار دادن عزداری ماه محرم به کار بسته و معتقد است اگر امام حسین (ع) را از ملت ایران بگیرد سبک زندگی دینی را از بین برده است.

وی با اشاره به شرایط خاص عزدارای در ایام محرم امسال گفت: امسال برای همه عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یک امتحان الهی است چرا که رعایت مسائل بهداشتی و برگزاری عزدارای امام حسین (ع) هر دو از دارای اهمیت است و باید عزاداری‌ها به شکلی انجام شود که هر دو این مهم در نظر گرفته شود.

پورشمسی افزود: روضه امام حسین (ع) تعطیل بردار نیست و می‌توان این مجالس را در قالب کوچکتر و به صورت روضه‌های خانگی یا در محیط‌های رو باز بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد ضمن اینکه نباید سیاه پوش کردن محلات و فضای شهری به فراموشی سپرده شود.

فرمانده سپاه الغدیرشور وشعور حسینی را توامان دانست و ابراز داشت: اگر عزاداری حسینی با شعور همراه نبود ۱۴۰۰ امروز اثری از نهضت عاشورا وجود نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رزمایش کمک‌های مومنانه در ایام محرم اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اتاق اصناف ۴۵ هزار نفر از اصناف محترم در استان وجود دارند که با شیوع کرونا ۱۵ هزار نفر شرایط سختی از زندگی را می‌گذرانند که انشاالله با همت هیئات عزاداری در این ایام به صورت ویژه به این عزیزان و سایر نیازمندان توجه شود و در این میان سپاه الغدیر نیز برای کمک در خرید، بسته بندی و توزیع محصولات آمادگی همراهی و همکاری دارد.

پورشمسی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد اظهار داشت: اولین کنگره در سال ۱۳۸۴ در مسجد ملا اسماعیل برگزار شد و به فضل الهی استان یزد در اسفندماه میزبان دومین کنگره خواهد بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزکمتر از ۳۰ درصد والدین شهدا در قید حیات هستند ابراز داشت: شهدای ما همگی بچه هیئتی بودند و قطعا اگر کسی اهل هیئت و امام حسین (ع) نباشد لیاقت شهادت پیدا نمی‌کند برهمین اساس از همه مدیران هیئات مذهبی در استان خواهشمندیم تا توجه ویژه‌ای به شهدای محلات خود داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها