مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران خبر داد؛

امکان زیارت مجازی ۱۰۰ یادمان شهدای گمنام استان تهران

سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» گفت: در ۱۰۰ یادمان شهدای استان تهران با فیلمبرداری ۳۶۰ درجه، امکان زیارت مجازی را برای علاقمندان فراهم کرده‌ایم که امیدواریم با همکاری شهرداری تهران، با نصب دوربین در یادمان شهدای گمنام کلکچال، امکان پخش آنلاین مراسم‌ها را برای زائران شهدا فراهم کنیم.
کد خبر: ۴۱۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ - 21August 2020

امکان زیارت مجازی ۱۹۰ یادمان شهدای گمنام استان تهرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران و «سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک تهران از یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس واقع در ارتفاعات کلکچال تهران، بازدید کردند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در جریان این بازدید، اظهار داشت: یادمان‌های شهدا مکان‌هایی برای پاسداشت خون شهدا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند که باید برای حفظ و نگهداری آن‌ها سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: حفظ و نگهداری از یادمان‌های شهدا نیاز به وقت و هزینه دارد که هزینه آن تاکنون بدون هیچ بودجه تعریف شده و تنها با کمک خیرین، هیات‌ها و سازمان‌ها به‌صورت خودگردان انجام شده که نیاز است این فضاها بهتر و مرتب‌تر شدند تا طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند نگینی به صورت ظاهری و معنوی بدرخشند.

سردار محسن‌شیخی گفت: در ۱۰۰ یادمان شهدای استان تهران با فیلمبرداری ۳۶۰ درجه، امکان زیارت مجازی را برای علاقمندان فراهم کرده‌ایم که امیدواریم با همکاری شهرداری تهران، با نصب دوربین در یادمان شهدای گمنام کلکچال، امکان پخش آنلاین مراسم‌ها را برای زائران شهدا فراهم کنیم.

شهردار منطقه یک نیز در این بازدید، توسعه فضاهای عمومی و شهر را از سیاست‌های شهرداری تهران دانست و اظهار داشت: این فضاها علاوه بر گذران اوقات فراغت به‌نوعی پالایش روحی و روانی برای شهروندان ایجاد می‌کنند و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بسیار تاثیرگذار هستند.

وی افزود: رفع نیازهای این محور بر ما تکلیف است؛ چراکه هم امنیت کوهستان را افزایش می‌دهد و هم در راستای شعار «تهران، شهری برای همه»، ارتفاعات را برای حضور اقشار مختلف جامعه مناسب‌سازی می‌کند.

«سید حمید موسوی» گفت: اجرای سیستم گرمایشی، ایزوگام، پایدارسازی سازه، توسعه فضاهای بهداشتی، نصب مخازن زباله، تابلوهای هدایت مسیر، ایمن‌سازی و توسعه خدمات بهداشتی و... از جمله نیازهای این مجموعه است که در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به هدف مدیریت شهری منطقه در توسعه امکانات تفریحی و فرهنگی در مسیرهای گردشگری برای استفاده بهینه شهروندان، تصریح کرد: در سایر مسیرهای گردشگری منطقه مانند درکه و دربند نیز اقدامات لازم برای ایجاد فضاهایی امن، اجرا شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار