فرمانده نهاجا در مراسم ختم مرحوم بالازاده:

خلبان بالازاده پر ریسک‌ترین ماموریت‌های هوایی را انجام می‌داد

امیر نصیرزاده گفت: مرحوم خلبان بالازاده در حوزه ماموریت‌های برون مرزی و پرخطر دوران دفاع مقدس رکورددار است.
کد خبر: ۴۱۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ - 21August 2020

خلبان بالازاده پر ریسک ترین ماموریت های هوایی را انجام می دادبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم ختم و بزرگداشت خلبان صمد علی بالازاده که عصر امروز (جمعه) در ستاد نهاجا برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های این خلبان زبده در دوران دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در غم از دست دادن یکی از قهرمانان بلامنازع دوران دفاع مقدس سرهنگ خلبان صمد بالازاده به سوگ نشسته‌ایم.

وی افزود: بر اساس اسناد و مدارک موجود خلبان بالازاده و شهید اردستانی دو تن از قهرمانان بلامنازع دوران دفاع مقدس در مقابله با متجاوزین رژیم بعثی بودند که با رشادت‌های خود حماسه‌های زیادی آفریدند.

فرمانده نهاجا گفت: مرحوم بالازاده در دو حوزه به همراه شهید خلبان اردستانی رکورددار هستند، یکی انجام ماموریت‌های برون مرزی فزاینده و دوم انجام ماموریت‌های پر ریسک و پرخطر دوران دفاع مقدس است که هر دو عزیز در این رابطه رکورددار هستند. به طوریکه بخشی از این ماموریت‌هایی که انجام می‌دادند ریسک بالای ۹۰ درصد داشته است.

وی با بیان اینکه ایشان برای دفاع از کشور هیچ محدودیتی نمی‌شناخت و حتی قائل به رعایت استاندارد‌های پروازی نبود، گفت: در شرایط معمول و استاندارد هر خلبانی سه سورتی پرواز می‌تواند داشته باشد، اما خلبان بابازاده در یکی از ماه‌های رمضان دوران دفاع مقدس در یک روز شش سورتی پرواز را با موفقیت انجام می‌دهد.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه شجاعت، غیرت و تعصب ایشان نسبت به کشور، مردم و دین مثال زدنی بود و اجرای ماموریت‌های خطیر از سر همین غیرت و همیت شکل می‌گرفت، گفت: امیدواریم که خلبانان جوان از او تاسی کرده و به عنوان یک الگوی مناسب استفاده کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار