در همایش تخصصی دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر صورت گرفت؛

تقدیر از چند خانواده شهید «مدافع سلامت» همزمان با روز پزشک

همایش تخصصی دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر، صبح امروز (شنبه) مصادف با روز پزشک، برگزار و از چند خانواده شهید مدافع سلامت تقدیر شد.
کد خبر: ۴۱۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ - 22August 2020

تقدیر از چند خانواده شهید «مدافع سلامت» همزمان با روز پزشک

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همایش تخصصی دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر، صبح امروز (شنبه) مصادف با روز پزشک، در سالن شهید «رسول‌زاده» بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، «حسینعلی شهریاری» رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، «عبدالرضا عباسپور» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده‌های شهدای عرصه سلامت برگزار شد.

حمایت دولت از مراکز دانش‌بنیان شاهد و ایثارگر

«عادل مهری» مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، در این همایش، با گرامی‌داشت روز پزشک و خدمات این قشر از جامعه در عرصه مبارزه با کرونا، اظهار داشت: مرکز دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر، بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ عضو دارد که به سه گروه نخبه، سرآمد و پیشتاز تقسیم‌بندی می‌شوند که بخشی از این افراد، در عرصه بهداشت و درمان فعالیت دارند.

وی در ادامه، ضمن تشریح کمیسیون‌های تخصصی فعال در مرکز دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دولت، مراکز دانش‌بنیان شاهد و ایثارگر تحت حمایت دولت قرار می‌گیرند.

شهادت بیش از ۱۶۰ نفر از کادر درمان در مسیر مبارزه با کرونا

«عبدالرضا عباسپور» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید نیز در ادامه این همایش، با بیان این‌که نکوداشت بزرگان علمی هر کشور، یکی از ابزار‌های تقویت هویت ملی و همبستگی مردمی در هر کشور است، اظهار داشت: بزرگداشت روز پزشک مصادف با سالروز ولادت شیخ‌الرییس ابوعلی‌سینا، با دو هدف قدردانی از مفاخر علمی و اجر نهادن به فعالیت‌های پزشکان صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر دارو یا پروتکل درمانی ابداع می‌شود، ناشی از تلاش‌های کادر درمانی است و امروز نیز با شیوع کرونا، ملت ایران بیش از پیش، از جامعه پزشکی و کادر درمانی قدردانی می‌کند.

«عباسپور» با بیان اینکه روزگاری جوانان این مرز و بوم در جبهه‌ها از جان خود مایه گذاشته بودند، تصریح کرد: امروز نیز کادر درمانی که بعضاً نیز از ایثارگران و یا فرزندان آنها هستند، از جان مردم در برابر کرونا دفاع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۱۶۰ نفر از کادر درمان در مسیر مبارزه با کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، همان‌گونه که رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس، در راه دفاع از نظام و کشورمان، جان خود را فدا کردند.

ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی برای حل مشکلات ایثارگران

همچنین، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش، با بیان اینکه جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس ایثارگری‌های زیادی را از خود نشان داد، اظهار داشت: امروز هم این جامعه در مبارزه با کرونا نزدیک به ۲۰۰ شهید را تقدیم کرده است.

وی باتاکید بر اینکه تعریف دولت از مدافعان سلامت ناقص است، گفت: همه این افراد پزشکان و پرستاران نیستند، بلکه همه گروه‌های دیگر نظیر راننده آمبولانس و دیگران را هم شامل می‌شود که این نقش اصلاح خواهد شد.

شهریاری ادامه داد: جامعه پزشکی همیشه در همه صحنه‌ها حضور داشته و از مردم جدا نبوده‌اند و امروز هم بحران کرونا نشان داد که نه مدیریت بحران و نه پدافند غیرعامل انتظار لازم را آن‌گونه که باید، برآورده نکرده‌اند، بلکه این کادر بهداشت و درمان بودند که به‌همراه نیرو‌های مسلح، بسیج، طلاب و گروه‌های مختلف مردم با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به میدان آمده‌اند و هر آنچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و کمک‌های مومنانه نیز مانند صحنه‌های پشتیبانی دوران دفاع مقدس، فشار‌های به وجود آمده بر مردم را کمی جبران کرد.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مجلس یازدهم، یکی از انقلابی‌ترین مجالس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از ایثارگران هستند که امیدواریم بتوانند خدمتگزار خوبی برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر باشند.

شهریاری با اشاره به ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی برای حل مشکلات ایثارگران، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما به اندازه یک صدم خدماتی که در دیگر کشور‌ها نظیر آمریکا برای کهنه سربازان انجام شده است، در رابطه با ایثارگران خود انجام نداده‌ایم.

وی با اشاره به حضور مردم در همه صحنه‌های انقلاب، گفت: ما نتوانستیم آنگونه که باید حق خانواده‌های ایثارگر را ادا کنیم؛ اما امیدواریم که یک دولت به معنای واقعی انقلابی روی کار بیاید تا قوای سه‌گانه بتوانند خدمات قابل توجهی را به این قشر از جامعه ارائه کنند.

کرونا «سرمایه اجتماعی» را به همه ما یادآوری کرد

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، نیز در همایش تخصصی دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر که همزمان با روز پزشک برگزار شد، اظهار داشت: بیماری کرونا با تمام مسائل خود، یک مساله را به همه ما یادآوری کرد و آن موضوع «سرمایه اجتماعی» بود و نشان داد که جامعه پزشکی چگونه پای تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی و همدلی با مردم ایستاده است.

وی افزود: دغدغه‌ای که ما داریم این است که بتوانیم ان‌شاءالله، اقدام موثری در جهت رفع مشکلات جامعه پزشکی خصوصاً در زمینه مبارزه با کرونا انجام دهیم.

خاطرنشان می‌شود؛ در این مراسم که با سخنرانی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همراه بود، از چند خانواده شهدای عرصه سلامت نیز تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار