مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان:

نمایش «کافه چیا» به بخش بازبینی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت راه پیدا کرد

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان گفت: نمایش صحنه‌ای «کافه چیا» از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان به مرحله بازبینی هفدمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت راه پیدا کرد.
کد خبر: ۴۱۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ - 22August 2020

شهرام میرزایی‌کردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در کردستان اظهار داشت: نمایش صحنه‌ای «کافه چیا» از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان به مرحله بازبینی هفدمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت راه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در سه بخش رقابتی شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و محیطی و تئاتر دانشجویی و یک بخش غیر رقابتی کودک و نوجوان از یکم تا 15 آذرماه 99 در تهران برگزار می‌شود.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان افزود: در بخش صحنه‌ای با رأی هیأت ارزیابی متون این دوره از جشنواره تئاتر مقاومت متشکل از محمود فرهنگ، مهرداد رایانی‌مخصوص، مهدی کاموس، امیر نصیربیگی و احسان زیورعالم از میان ۵۴۱ اثر رسیده به بخش صحنه‌ای جشنواره تعداد ۷۰ اثر از استان‌های مختلف کشور به مرحله بعدی راه پیدا کردندکه نمایش "کافه چیا " به نویسندگی و کارگردانی صابر دل بینا از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری کردستان در میان این آثار حضور دارد. 

میرزایی گفت: آثار راه یافته به مرحله بازبینی،مهرماه با حضور هیئت انتخاب به صورت حضوری ارزیابی و تا 10آبان  ماه آثار برتر و راه یافته به مرحله نهایی معرفی و اعلام می‌‌شود.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان با اشاره به داستان نمایش گفت: در این نمایش سعی برآن است تا با بازخوانی اتفاقات صورت گرفته در دوران انقلاب در قالب آثار هنری نسل جدید که آن دوران را تجربه ننموده‌اند با رخدادهای انقلاب آشنا کنند.

میرزایی تصریح کرد: این نمایش که بیشتر اتفاقات ان در داخل یک قهوه‌خانه بین‌راهی در کردستان است، روایتی است از تلاش سربازانی که به منظور همراهی با انقلابیون دست به تمرد و فراراز پادگان زده و توسط عوامل رژیم با گلوله مورد هدف قرار گرفته‌اند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان ادامه داد: ‌در یکی‌از این اتفاقات سربازی مورد هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت می‌رسد و پیکرش با آمبولانس به زادگاهش در حال انتقال است. 

وی گفت : این آمبولانس در این قهوه‌خانه بین‌راهی توقف می‌کند در حالیکه که در آن قهوه خانه مادر این سرباز که برای دیدن پسرش راهی سنندج گردیده نیز حضور دارد و...

میرزایی گفت: پیش از این نمایشنامه "کافه چیا" به عنوان یکی از نمایشنامه‌های برگزیده تولید 4 فصل تئاتر ایران که توسط حوزه هنری کشور برگزار شد انتخاب شده است.

گفتنی است؛ هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار