مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان خبر داد؛

برگزاری پنجمین همایش «اسوه‌های صبوری» در گیلان

«عبدالله پاکاری» گفت: همایش «اسوه‌های صبوری» با حضور و مشارکت اساتید، شخصیت‌ها و فعالان حقوق بشر، مقامات سازمان ملل، مسئولان کشوری، استانی و آسیب‌دیدگان از تروریسم در استان گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ - 22August 2020

برگزاری پنجمین همایش «اسوه های صبوری» در گیلان

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «عبدالله پاکاری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 144 شهید ترور استان گیلان از برگزاری پنجمین همایش «اسوه‌های صبوری» خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در راستای بزرگداشت شهدا و جانبازان ترور با همکاری بنیاد شهید و امورایثارگران، استانداری و سپاه قدس گیلان  «پنجمین همایش اسوه‌های صبوری» را مقارن با روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم (21 آگوست)، به صورت وبینار برگزار خواهد کرد، بیان داشت: این همایش با حضور و مشارکت اساتید، شخصیت‌ها و فعالان حقوق بشر، مقامات سازمان ملل، مسئولان کشوری، استانی و آسیب‌دیدگان از تروریسم در استان گیلان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه این همایش با شعار محوری «با بزرگداشت قربانیان ترور، تروریسم را مهار کنیم»، افزود: برنامه اسوه سازی قربانیان ترور به‌عنوان راهبردی موثر در تضعیف بنیان‌های اجتماعی تروریسم دنبال می‌شود.

«عبدالله پاکاری» در ادامه سخنان خود تاکید کرد: روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم با تلاش‌های انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و اقدام نمایندگی افغانستان در سازمان ملل در سال 2017  تصویب و در تقویم سازمان ملل ثبت شد و انجمن هر ساله به این مناسبت مراسم بزرگداشتی برگزار می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: جهان امروز با معضلی به نام «تروریسم»  که سیاست‌های آن را نظام سلطه چیدمان می‌کند روبروست که بر بنیان خشونت و افراط گری استوار است و قربانی شدن هزاران هزار انسان بی‌گناه نتیجه ملموس آن برای جامعه بشری است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه این همایش روز یکشنبه (2 شهریور) برگزار می‌شود، افزود: از جمله ویژه برنامه‌های این همایش رونمایی از مستند «گل پسر» که روایتی از زندگی شهید نوجوان «محمدعلی فلاح عباسی» که در عملیاتی تروریستی در سامرا عراق به فیض شهادت نائل آمد خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها