فرمانده انتظامی مازندران:

واقعه کربلا یک حقیقت زنده و ناب است

سردار مرتضی میرزایی در پیامی به مناسبت ماه محرم گفت: واقعه کربلا با گذشت قرن‌ها از حادثه عاشورای حسينی، چون هميشه تاريخ يک حقيقت زنده و ناب است.
کد خبر: ۴۱۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ - 22August 2020

واقعه کربلا یک حقیقت زنده و ناب استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «مرتضی میرزایی» فرمانده انتظامی استان مازندران به مناسبت فرارسیدن ماه محرم پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا رب الحسین علیه السلام بحق الحسین علیه السلام اشف صدرالحسین علیه السلام بظهور الحجه علیه السلام

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

سلام بر محرم و خون‌هایی که بر روی سنگ‌های داغ کربلا نقش بست و سلام بر حسین (ع) که با قامتی استوار در برابر لشگری از کفر ایستادند و به جز آتش و تشنگی دستی به یاریشان نیامد تا زمین از خون او و یارانش رنگین شد.

محرم؛ ماه حماسه، شجاعت، رشادت و ظلم ستيزی است، ماهی که مهمترين رخداد جهان اسلام را در دل خويش نهان دارد و واقعه کربلا با گذشت قرن‌ها سال از حادثه عاشورای حسينی آن که ذره‌ای غیر خدا در آن راه ندارد، چون هميشه تاريخ يک حقيقت زنده و ناب است.

حماسه کربلا حقيقتی ناب را به تصوير کشيد، پيام حفظ آزادگی و شرافت را فرياد کرد، صحنه وقوع حماسه ظلم ستيزی ابدی شد و در آن حماسه بی‌نظيری به تصویر کشیده شد که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستايش کرده و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظيم فرود می‌آورد.

بشریت، باید عاشورا و قیام حسینی را زیر ذره بین عقل و منطق قرار دهد و نیازهای فراوان فکری، عقیدتی و انسانی خود را در پرتو آن جستجو کند تا در سایه این کنکاش، هر چه بیشتر در راه بهبود حیات معنوی و مادی خویش قدم گذارد و درون و برون خویش را از قید و بندهای خرافی، پالایش کند.

فرماندهی انتظامی استان مازندران با تسلیت این ایام، ضمن آمادگی هرچه تمام‌تر در برقراری امنیت عزاداران حسینی با عمل به تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اقامه عزا و احيای واقعه کربلا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هيچ تلاشی دريغ نداشته و در راستای تامين نظم، امنيت و خدمتگزاری به مردم ولايی انجام وظيفه خواهد کرد.

از هیئت‌های مذهبی و مردم فهیم و ولایی استان انتظار داریم، در تعظیم شعائر و عزاداری‌ها، شئون اسلامی با عمل به توصیه‌های بهداشتی، ماموران انتظامی را در برقراری امنیتی مطلوب در استان یاری دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار