مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

ایثار جامعه پزشکی در بحران کرونا تداعی‌گر خدمات جامعه در دوران دفاع مقدس بود

سردار عباس یوسفی با تجلیل از خدمات ارزنده و فداکارانه جامعه پزشکی در بحران کرونا گفت: ایثار جامعه پزشکی در بحران کرونا تداعی کننده خدمات ایثارگرانه و مجاهدانه این جامعه در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۴۱۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ - 22August 2020

ایثار جامعه پزشکی در بحران کرونا تداعی کننده خدمات این جامعه در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان امروز به اهمیت نقش و جایگاه ارزنده جامعه پزشکی در دوره ها و بحران‌های مختلف کشور پرداخت و اظهار داشت: برخی از شغل‌ها، قداست و جایگاهشان آنقدر ارزنده و برجسته است که باید در تمام طول سال بدان پرداخته شود که بی شک جامعه پزشکی یکی از آنهاست.

وی با تجلیل از خدمات ارزنده و فداکارانه جامعه پزشکی در بحران کرونا افزود: ایثار جامعه پزشکی در بحران کرونا تداعی کننده خدمات ایثارگرانه و مجاهدانه این جامعه در دوران دفاع مقدس شد.

سردار یوسفی گفت: خدمات، نوآوری و ابتکار، ایمان و اخلاص و آمار درمانی جامعه پزشکی ما در طول 8 سال دفاع مقدس می تواند الگویی برای جامعه پزشکی دنیا باشد اگر ما بتوانیم این خدمات را به نحو شایسته به دنیا ارائه دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یک شناسنامه و هویت پزشکی و تاریخی در دنیا در کنار دانشگاه شهید چمران اهواز و دیگر مراکز علمی باید همسو و همراه با ما این دغدغه را داشته باشند که رشادت های جامعه پزشکی را در وهله اول به پزشکان و دانشجویان خود و سپس به نسل امروز و فردای ایران و حتی دنیا بشناسانند و معرفی کنند.

وی چهل سالگی دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای جبران تولید محتوای هر اداره، نهاد، سازمان و موسسه برای بازتعریف نقش خود در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: عظمت، گستردگی و مباحث گوناگون حوزه دفاع مقدس تنها از عهده بنیاد حفظ آثار و چند نهاد ارزشی دیگر برنمی آید و همه ما محکوم هستیم همچون زمان جنگ که همه دوش به دوش هم برای حفاظت از کیان نظام، دین، آرمان و خاک وطن بی هیچ محدودیتی عازم جبهه های حق علیه باطل شدیم اکنون نیز به همان صورت تلاش کنیم تا در سنگر فرهنگ و هنر و رسانه بتوانیم آن همه ایثار و جهاد و رشادت را که به شهادت منجر شدند را به دنیا معرفی کنیم.

سردار یوسفی در پایان به برنامه های مد نظر برای تدوین نقش جامعه پزشکی خوزستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی پزشکان پیشکسوت، حفظ ابنیه و بیمارستان های صحرایی، معرفی شهدای جامعه پزشکی، چاپ کتاب خاطرات پزشکان و پرستاران جانباز و ایثارگر و تهیه مستند، کلیپ، تیزر، موشن گرافیک و دیگر محتوای فرهنگی و هنری از جمله برنامه هایی است که باید آن ها را به سرانجام مطلوب برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها