عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب:

«مکانیسم ماشه» برای ترامپ جنبه انتخاباتی دارد/ آمریکا باز هم منزوی می‌شود

ولی اسماعیلی گفت: «مکانیسم ماشه» برای ترامپ جنبه انتخاباتی دارد اما قطعا این موضوع هم راه به جایی نمی‌برد.
کد خبر: ۴۱۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ - 23August 2020

«مکانیسم ماشه» برای ترامپ جنبه انتخاباتی دارد/ آمریکا باز هم منزوی می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به درخواست آمریکا برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین المللی علیه ایران، اظهار داشت: مکانیسم ماشه به این معناست که همه تحریم‌های قبلی ایران بازگردد که صرفاً اعضای برجام می‌توانند از این گزینه استفاده کنند و بر اساس قوانین بین‌المللی و عرف دیپلماتیک، آمریکا نمی‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند.

وی با اشاره به شکست آمریکا در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت: حتی هم‌پیمانان آمریکا هم در این موضوع همراهی نکردند و این مسئله باعث انزوای آمریکا در سطح بین‌الملل شد و به همین دلیل آنان با طرح چنین مباحثی می‌خواهند شکست خود را به حاشیه ببرند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورهای عضو برجام با تصویب قطعنامه علیه کشورمان و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی مخالفت کردند، به احتمال زیاد آنان درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه را هم نمی‌پذیرند و باز هم آمریکا منزوی می‌شود.

اسماعیلی اظهار داشت: یکی دیگر از علل درخواست آمریکا برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین المللی علیه ایران، آن است که این کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و این مباحث برای آنان به ویژه ترامپ خوراک داخلی و انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی گفت: هدف آمریکا تضعیف ایران و محور مقاومت است و از هر راهی چون عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به این هدف بهره می‌برد اما قطعاً راه به جایی نمی‌برد.

مبع:مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها