چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین خبر داد؛

برگزاری برنامه‌های متنوع چهل سالگی دفاع مقدس در استان قزوین

امیر «بهنام پیری» گفت: رونمایی از چند کتاب، انتشار اسناد جدید، نمایشگاه عکس و ده‌ها موضوع دیگر از جمله برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس در استان قزوین خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ - 23August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در شبستان مسجد النبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای چهل سالگی دفاع مقدس در استان با همکاری شهرداری‌ها و سازمان‌های مختلف تدارک دیده شده که از دیگر ارگان‌ها نیز دعوت می‌کنیم جهت مشارکت حداکثری، برنامه‌های پیشنهادی خود را در این زمینه به این اداره ارسال کنند.

امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» ادامه داد: رونمایی از چند کتاب حوزه دفاع مقدس، انتشار اسناد جدید از جنگ تحمیلی، نمایشگاه عکس، تولید و انتشار آلبوم های صوتی گفت‌وگو با ایثارگران و اسرای هشت سال جنگ تحمیلی استان و ده‌ها موضوع  دیگر از جمله برنامه های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین در چهل سالگی دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه بزرگ فرهنگی دفاع مقدس قزوین اضافه کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 4 هکتار که مقرر شد 5 هکتار دیگر به آن اضافه شود در ضلع جنوبی تپه نورالشهدای باراجین واقع شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین ضمن قدردانی از استاندار قزوین در همراهی تسریع روند این پروژه ابراز داشت: امیدواریم فاز نخست این پروژه در دهه فجر سال جاری جهت استفاده عموم به بهره‌برداری برسد و پیش‌بینی کرده‌ایم در محوطه این مرکز فرهنگی، از ادوات جنگی و سایر سلاح‌ها استفاده کنیم که یادآور دوران جنگ تحمیلی است.

این مسئول تصریح کرد: نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس، سالن‌های صوتی بصری چهار بعدی، آمفی تئاتر و سینما، سالن‌های آموزشی و تاریخ شفاهی از جمله امکانات مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین خواهد بود.

در پایان آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان قزوین و «هدایت‌الله جمالی‌پور» استاندار قزوین با ابراز خرسندی از تسریع در روند ساخت این پروژه دستورات لازم را جهت رفع موانع موجود نیز صادر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار