مسئول سازمان بسیج اصناف قم:

نقش موثر اصناف در دوران دفاع مقدس انکارناپذیر است

«عباس روحی» گفت: فراوانی آمار شهدا در صنف آهنگری، جوشکاری، آرایشگری، خیاطی و نانوا بیشتر به چشم می‌خورد و این نشان می‌دهد اصناف نقش انکارناپذیری در دوران دفاع مقدس داشتند.
کد خبر: ۴۱۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ - 23August 2020

نقش موثر اصناف در دوران دفاع مقدس انکارناپذیر استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «عباس روحی» مسئول سازمان بسیج اصناف قم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز بسیج اصناف برگزار شد، اظهار داشت: روز چهارم شهریور به مناسبت سالروز شهادت شهید مهدی عراقی به نام روز بسیج اصناف نام گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهید عراقی از بازاریان متدین و از یاران امام راحل بود که در پشتیبانی از نهضت حمایت‌های زیادی انجام داد و در سال ۵۸ توسط گروهک نفاق به شهادت رسید.

مسئول بسیج اصناف استان قم افزود: فراوانی آمار شهدا در صنف آهنگری، جوشکاری، آرایشگری، خیاطی و نانوا بیشتر به چشم می‌خورد؛ اصناف نقش زیادی در دفاع مقدس داشتند و در پشتیبانی از جنگ ایثار مال و جان کردند.

این مسئول ادامه داد: پس از دفاع مقدس اصناف مجدد نقش موثر خود را انجام دادند، در سازندگی و بازسازی کشور نقش موثری داشتند و در تحریم‌های اقتصادی خط مقدم بودند و افسر جنگ اقتصادی هستند.

وی گفت: ۵۰ واحد صنفی در قم داریم که بیش از ۴۰ هزار صنف مشغول فعالیت هستند، بسیج اصناف ماموریت‌های مختلفی دارد که خوشبختانه یکی از ماموریت‌های آن جذب و سازماندهی و به کارگیری اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی است و در این عرصه بیش از ۱۵ هزار نفر از اصناف جذب بسیج شدند که در کشور رتبه نخست را به دست آورد.

مسئول بسیج اصناف استان قم افزود: در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت در صنوف برنامه‌های خوبی اجرا کردیم و به نوعی تلاش می‌کنیم در واحد‌های صنفی و پاساژ و مجتمع‌های تجاری نماز اول وقت و پخش اذان را جاری کنیم و موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم.

روحی تحکیم بنیه اعتقادی و دینی اصناف استان را یکی از اقدامات بسیج اصناف دانست و عنوان کرد: ۳ هزار نفر از کسبه در کلاس‌های آموزشی فقه بازار شرکت کردند، آموزش فقه بازار از ماموریت‌های اصلی بسیج اصناف است.

وی بیان داشت: گروه‌های اصلی امر به معروف واحد‌های صنفی و بازار مشغول فعالیت هستند و اقدامات خوبی انجام شده، در زمینه ارشاد و جذب از طریق امر به معروف و نهی از منکر اقدامات خوبی انجام شده است.

مسئول بسیج اصناف استان قم کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق کالای ایرانی را یکی از اقدامات بسیج اصناف استان برشمرد و افزود: واحد‌هایی که کالای ایرانی به فروش می‌رسانند را تشویق کرده و در راستای ترویج کالای ایرانی اهتمام داریم تا به مقابله با تحریم‌های اقتصادی بپردازیم.

روحی اضافه کرد: در زمینه خدمت رسانی برنامه‌های مناسبی تدارک دیده‌ایم و طرح نهضت خدمت رسانی بسیج اصناف با شروع ویروس کرونا آغاز شد، نیرو‌های بسیج اصناف را سازماندهی کرده واقدامات خوبی برای مقابله با کرونا در واحد‌های صنفی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه اصناف بخاطر شیوع کرونا آسیب‌های زیادی متحمل شدند، گفت: ضدعفونی کردن مجتمع‌های تجاری و پاساژها، توزیع اقلام بهداشتی مورد تاکید قرار گرفت و در ادامه موضوع حمایت از مشاغل آسیب دیده را مورد تاکید قرار دادیم.

مسئول بسیج اصناف استان قم بیان داشت: محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان مورد توجه قرار گرفت و گروه‌های جهادی را راه اندازی کردیم، یکی از این گروه‌ها تعمیر لوازم خانگی نیازمندان را انجام می‌دهد.

روحی ادامه داد: گروه جهادی عمرانی را تشکیل دادیم که اقدام به تعمیر منازل مسکونی نیازمندان می‌کند و به صورت رایگان تعمیر عمرانی منازل مسکونی نیازمندان را انجام می‌دهد، یکی از موضوعات خدمت رسانی ما در زمینه ازدواج آسان است و در این طرح با مشاغلی که با ازدواج مرتبط هستند ارتباط برقرار کرده و در راستای ازدواج آسان اهتمام داریم.

مسئول بسیج اصناف استان قم تصریح کرد: بعد از اینکه موج دوم کرونا شیوع پیدا کرد بسیج اصناف از سوی ستاد کرونا ماموریت پیدا کرد تا در زمینه تولید و توزیع ماسک اقدامات لازم را انجام دهد، در راستای تولید ماسک‌های خانگی و ۳ لایه کارگاهی اهتمام داریم و ۲۵ کارگاه تحت نظارت بسیج اصناف در حال تولید ماسک‌های خانگی و ۳ لایه کارگاهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: واحد‌های صنعتی در حال تولید ماسک‌های داروخانه هستند، با توجه به مصوبه‌ای که در وزارت صنعت معدن و استان داشتیم توزیع ماسک‌های سه لایه کارگاهی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای بلامانع شد، در زمینه ماسک‌های خانگی و سه لایه اقدامات بسیار خوبی انجام دادیم و روزانه ۲۰ هزار ماسک خانگی توسط بسیج اصناف استان تولید و در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها توزیع می‌شود و ۷۰ هزار ماسک‌های سه لایه در واحد‌های کارگاهی در حال تولید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها