الاخبار گزارش داد؛

بازارگرمی اسقف مارونی‌ها برای سازش با صهیونیست‌ها

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی اظهارات مشکوک اسقف مارونی‌های لبنان در خصوص انفجار بندر بیروت را یک بازارگرمی برای سازش با صهیونیست‌ها قلمداد کرد.
کد خبر: ۴۱۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ - 24August 2020

بازارگرمی اسقف مارونی‌ها برای سازش با صهیونیست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه الاخبار لبنان در گزارش کوتاهی درباره تحولات اخیر لبنان پس از انفجار بیروت و سوءاستفاده‌های برخی طرف‌ها از آن نوشت که در سایه ناتوانی طبقه حاکم بر کشور برای تشکیل دولت و اتفاقاتی که موجب شد تا «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کناره‌گیری از مذاکرات در این زمینه کند٬ « بشاره پترس الراعی» اسقف مسیحیان مارونی لبنان بار دیگر تشویق به بازی با موضوع سیاست «بی‌طرف فعال» شد. اما وی دیروز با تکیه بر این سیاست و با استناد به اینکه لبنان امروز بیشتر از هرچیزی به صلح نیاز دارد تا قدرت خود را بازیابی کند٬ به نقطه سازش با صهیونیست‌ها رسید!

البته تنها این نبود٬ اسقف مارونی‌های لبنان از همراهی با تبلیغات و فرافکنی‌های کاذب رژیم صهیونیستی در متهم کردن حزب‌الله به انبار کردن سلاح در مناطق مسکونی نیز دریغ نکرد.

بنابراین وی از مقامات لبنان خواست تا حادثه انفجار بیروت را یک زنگ خطر قلمداد و اقدام به نابودی همه انبارهای سلاح و مواد منفجره در مناطق مسکونی کنند. الراعی گفت که وجود این انبارها در واقع تهدیدی برای شهروندانی هستند که وابسته به هیچ گروه یا حزب و سازمانی نیستند.

در این زمینه که وجود انبار تسلیحاتی در مناطق مسکونی یک اقدام خطرناک و غیرقانونی است تردیدی نیست؛ اما این ادعاها در حالی مطرح می شود که اصلا حزب‌الله انبارهایی در مناطق مسکونی لبنان ندارد.

اظهارات اسقف مارونی‌های لبنان جدا از تلاش‌های برنامه‌ریزی شده برای متهم کردن حزب‌الله در انفجار بیروت و سیاسی کردن آن نبود. پس از شکست تلاش‌ها در زمینه متهم کردن حزب‌الله به اینکه انبارهای تسلیحاتی در بندر بیروت داشته و همین امر موجب انفجار شده٬ این بار طرف‌های مربوطه سعی دارند مسئولیت حمل نیترات آمونیوم را متوجه حزب الله کنند. این روند توطئه‌چینی ضد حزب‌الله شباهت زیادی به استراتژی دشمنان مقاومت در 15 سال قبل دارد که همه تلاش خود را برای متهم کردن حزب‌الله در ماجرای ترور رفیق حریری به کار بستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار