چهل‌سالگی سرو/ نماینده وزارت آموزش و پرورش:

شرکت ۴۰۳ هزار کارمند آموزش و پرورش در آموزش مجازی دوره معارف دفاع مقدس

«احمد دانشفر» گفت: ضبط درس «معارف دفاع مقدس» برای کارکنان از سال ۹۷ شروع شد، از ۱۱ استاد معرفی شده کمک گرفتیم و برای یک دوره ۱۲ ساعته هفت ساعت فیلم آموزشی تهیه کردیم که طبق سرفصل ۴۰۳، هزار نفر از آموزش و پرورش در دوره شرکت کردند.
کد خبر: ۴۱۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ - 24August 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «احمد دانشفر» نماینده وزارت آموزش و پرورش در نشست «آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس» با ارائه آماری از کارمندان ایثارگر و خانواده شهدا در این وزارتخانه اظهار داشت: بیش از ۳۵ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس داریم که از این تعداد نزدیک به دو هزار نفر دختر هستند. از بین کارمندان این وزارتخانه ۶۰۲ همسر شهید، ۱۵ هزار و ۲۸۴ فرزند شهید، ۲۵۲ پدر شهید، ۱۶۳ مادر شهید، بیش از هفت هزار برادر شهید و ۹ هزار خواهر شهید داریم که این‌ها سرمایه ما هستند.

وی افزود: اگر قرار بر این باشد کار در حوزه دفاع مقدس انجام شود، نشر آموزش مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس در اولویت است.

دانشفر گفت: به کمک «رایادرس» از سال ۹۱ وارد بحث آموزش الکترونیک شدیم و سامانه جامع مدیریت آموزش فرهنگیان را اجرا کردیم که برای یک میلیون پرسنل شناسه ایجاد شد و در طول سال از دانش‌هایی که برای آنان در نظر گرفته شده بود، بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما این بود اگر قرار بر جایگزینی آموزش الکترونیکی است، فقط دو قسمت فضا و مکان را حذف کنیم و همه جنبه‌های کلاس حضور برقرار باشد و تنها جنبه گزارشی نباشد.

دانشفر تصریح کرد: در سال ۹۲ حدود ۱۳ میلیون نفر ساعت آموزش الکترونیکی برگزار کردیم که در حد ارائه فیلم و جزوات بود و افراد در پروفایل آزمون می‌دادند. در سال ۹۸ رسیدیم به ۷۵ میلیون نفر ساعت آموزش که عدد کمی نیست و به طور میانگین برای هر فرهنگی نزدیک به ۷۵ ساعت آموزش الکترونیکی برگزار شد که ناگفته نماند، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک زیادی در این راه کرد.

وی تشریح کرد: ضبط درس «معارف دفاع مقدس» برای کارکنان از سال ۹۷ شروع شد، از ۱۱ استاد معرفی شده کمک گرفتیم و برای یک دوره ۱۲ ساعته هفت ساعت فیلم آموزشی تهیه کردیم که طبق سرفصل ۴۰۳، هزار نفر از آموزش و پرورش در دوره شرکت کردند یعنی در اولین دوره بالغ بر ۴۲۵ هزار نفر آموزش داشتیم که ۴۰۳ هزار نفر از آموزش پرورش بودند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار