چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

تجلی ایستادگی جمهوری اسلامی در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: راهبرد قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع و مقاومت است و به تعبیر سردار شهید سلیمانی «ما ملت امام حسینیم» و تن به سازش و تسلیم نخواهیم داد؛ بر همین اساس نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس استان به دنبال تبیین این حقیقت است که دفاع همچنان باقی‌ست.
کد خبر: ۴۱۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ - 24August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اولین جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد. در این نشست، ضمن بررسی ابعاد برپایی نمایشگاه ملی دفاع مقدس استان، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار داشت: حرکت سیدالشهداء (ع) در بستر زمان جریان دارد و دفاع مقدس شعله‌ای از خورشید فروزان عاشورا است.

وی افزود: امروز حماسه جاوید دفاع مقدس همچون تاج افتخار بر سر تمام مستضعفان، مسلمانان و امت ایران اسلامی خودنمایی می‌کند. ایستادگی اقشار مختلف مردم در این حماسه ماندگار نشان داد که در قرن بیستم و بیست‌و‌یکم با پرچم حسینی و با شعار «هیهات من الذله» می‌توان روی پای خود ایستاد و زیر بار زورگویان نرفت و از عزت و شرف و ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع کرد.

این مسئول به دستاوردهای خون شهدا اشاره کرد و ادامه داد: خون شهیدان به عنوان پشتوانه‌‌ای عظیم، باعث ماندگاری، ثبات و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است؛ بر همین اساس باید آن را قدر بدانیم و هر کس در هر مسئولیتی که هست باید خود را امانتدار و خادم جامعه اسلامی بداند.

یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه اگر دفاع مقدس نبود از انقلاب اسلامی چیزی باقی نمی‌ماند، گفت: دنیای استکبار با تحریک و تقویت صدام، جنگ را به ایران تحمیل کرد تا نظامی را که مبتنی بر دین و با پرچم سید و سالار شهیدان اعلام موجودیت کرده ساقط کند و این نظام را آنگونه که خود می‌خواهد تغییر دهد، اما ایستادگی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی این توطئه دشمن را نقش بر آب کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: دفاع مقدس سند افتخار ملی و کارنامه درخشان امت حزب‌الله در این عصر است. ملت ایران اسلامی با بصیرت، ایستادگی و مقاومت خود از این آزمون سربلند بیرون آمدند و هدیه وظیفه‌شناسی خود را از لسان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دریافت کردند.  

وی در ادامه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد تا پایان سال در قالب 43 هفته برنامه‌هایی پیش‌بینی و در حال برگزاری‌ست.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: برنامه‌های اجرایی چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی در قالب 66 عنوان برنامه که به تصویب شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رسیده به دستگاه‌های سطح استان ابلاغ و دستگاه‌ها در کنار برنامه‌های جاری خود نسبت به برگزاری این 66 عنوان برنامه اقدام خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه نقطه اوج چهلمین سالگرد دفاع مقدس، هفته دفاع مقدس خواهد بود، گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از اجتماعات، تأکید داریم به هیچ وجه نباید به بهانه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سلامتی آحاد مردم به خطر بیفتد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: همانگونه که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه برنامه‌های ماه محرم برگزار می‌شود برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز با رعایت این دستورالعمل‌ها با شکوه برگزار می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت ظرفیت رسانه در اطلاع‌رسانی نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت صداوسیما، نشریات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی که در عرصه گسترده‌ تبلیغات و اطلاع‌رسانی نقش تعیین کننده‌ای دارند می‌توانند در معرفی نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت نقش خود را به خوبی ایفا کنند و این نمایشگاه با تکیه به ظرفیت رسانه برگزار شود. روابط عمومی‌ها، صداو سیما، نشریات، خبرگزاری‌ها و مدیران فضای مجازی باید از نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت بازدید کنند و ضمن کسب خبر و اطلاعات، آن را به جامعه انعکاس دهند.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: باید متخصصین رسانه به عنوان پیشگامان این حرکت، با ارائه بهترین روش‌ها در این امر مهم نقش‌آفرین باشند تا نمایشگاه با کمترین بازدید حضوری در فضای حقیقی بیشترین بازدید کننده در فضای مجازی را داشته باشد.

یوسفعلی‌زاده خاطر نشان کرد: در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی، 30 دستگاه که رده مشابه وزارتخانه دارند و یا دستگاه محلی هستند که در دوران دفاع مقدس عملکرد ویژه‌ای داشته‌اند باید در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: کمیته محتوایی و ممیزی نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس استان بر محتواهای ارائه شده نظارت خواهد داشت تا محتواها بیانگر حقایق و اسناد قطعی مربوط به ایستادگی امت همیشه در صحنه ایران اسلامی باشند و از انعکاس مطالب اغراق‌آمیز، غلو و سخنان بی پشتوانه جلوگیری خواهد کرد.

وی تأکید کرد: راهبرد قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع و مقاومت است و به تعبیر سردار شهید سلیمانی «ما ملت امام حسینیم» و تن به سازش و تسلیم نخواهیم داد؛ بر همین اساس نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس استان به دنبال تبیین این حقیقت است که دفاع همچنان باقی‌ست.

این مسئول ابراز امیدواری کرد نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس استان بتواند بیانگر گوشه‌ای از نقش مؤثر و بی‌بدیل خراسان در دفاع مقدس باشد.

یوسفعلی‌زاده در پایان معرفی نماینده تام‌الاختیار توسط دستگاه‌ها و یگان‌ها جهت پیگری امور مربوط به نمایشگاه و برگزاری نمایشگاه بر اساس جدول زمانبندی شده را ضروری دانست. 

دفاع مقدس سرمشق خوبی برای آیندگان خواهد بود

«محمدحسین ودیعی» رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد در ادامه این نشست با گرامیداشت هفته دولت گفت: ان‌شاءالله همه مدیران ما از رفتار مردمی و خدایی شهید رجایی درس بگیرند.

وی با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس و صحنه‌های آن سرشار از فضائل، خوبی‌ها، درس‌ها، پندها و اندرزها است، یادآور شد: مسئولان نباید برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس از هیچ تلاشی دریغ کنند، چراکه این حماسه سرمشق خوبی برای آیندگان خواهد بود و آنها را برای عبور از بحران‌ها یاری می‌کند.

مدیر کمیسیون ایثارگران شواری شهر مشهد ادامه داد: در راستای تکریم و تجلیل از ایثارگری رزمندگان، شهدا و ایثارگران و نشر آن در فضاهای شهری و همچنین در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران اقدامات مؤثری توسط مدیریت شهری و شواری اسلامی شهر مشهد انجام گرفته که در تداوم این حرکت‌ها شورای اسلامی شهر مشهد آمادگی دارد در کنار دیگر ساختارها نهایت همکاری را در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشد.

وی در ادامه گفت: به منظور احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان طی دوره سوم و چهارم شورای اسلامی شهر مشهد، علاوه بر اختصاص زمین در بهترین نقطه شهر، اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برای اجرای پروژه پرداخت شده است.

بدیعی تصریح کرد: برای احداث ساختمان جدید آسایشگاه جانبازان قطع نخاع، بالغ بر هشت میلیارد تومان توسط مدیریت شهری سرمایه گذاری شده است. همچنین برای بهبود وضعیت آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان مذاکراتی صورت گرفته که بر این اساس حمایت‌های خوبی از این عزیزان خواهد شد.

استفاده از ظرفیت بسیج یک ضرورت است

سرهنگ پاسدار «محمدحسن عفت‌پناه» مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه امام رضا (ع) نیز در سخنانی ابراز داشت: پایگاه‌های مقاومت بسیج اقشار در تمام دستگاه‌های دولتی فعال هستند؛ بر همین اساس دستگاه‌ها می‌توانند با استفاده از این پایگاه‌ها و پشتیبانی از اقدامات اجرایی خود، این نمایشگاه را برگزار کنند.

در این جلسه اعضا ضمن تبادل نظر و بیان نقطه نظرات خود پیرامون دستور جلسه، بر موضوعاتی نظیر لزوم آشنایی جوانان با دستاوردهای دفاع مقدس و بازنگری عملکرد مسئولان در این زمینه، ضرورت انتقال مفاهیم ایثارگری و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعد، اختصاص فضای اطراف ورودی باب‌الهادی (ع) حرم مطهر رضوی به نمایشگاه دفاع مقدس در طول سال و همچنین توجه به ظرفیت‌های اقشار بسیج در برپایی نمایشگاه در هفته دفاع مقدس و طول سال تأکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار