در نشست «اهداف عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی مطرح شد؛

القدومی: امارات از «سندروم استکهلم» رنج می‌برد/ ابوشریف: به قیامی مانند قیام امام حسین (ع) نیاز داریم

نمایندگان جنبش‌های جهاد اسلامی فلسطین و حماس در جریان یک نشست تخصصی خیانت امارات در حق آرمان فلسطین را محکوم کردند.
کد خبر: ۴۱۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ - 24August 2020

القدومی: امارات از «سندروم استکهلم» رنج می‌برد/ ابوشریف: به قیامی مانند قیام امام حسین (ع) نیاز داریمگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «خالد القدومی» نماینده جنبش حماس در ایران در یک نشست تخصصی که به‌مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد جنایت به آتش کشیدن مسجد الاقصی و خیانت امارات به آرمان فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: عادی‌ سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی همان قدر جنایت بار است که به آتش کشیدن مسجد الاقصی. به آتش کشیدن مسجد الاقصی تجاوز به نماد و سمبل امت اسلامی و عربی به‌شمار می‌رود، اما کسانی که دست به عادی سازی روابط می‌زنند قصد دارند این متجاوز را به عنوان یک دوست معرفی کرده و جنایت او را توجیه کنند.

وی ادامه داد: در شأن ما به عنوان انسان نیست که مشکلات جهانی را در حد مسائل شخصی تنزل دهیم. یک شخصی، دست به ارتکاب یک کار نادرست می‌زند آیا ما باید از او تشکر کنیم؟ نه من به او می‌گویم که خطوط قرمز را زیر پا گذاشته‌ای. این همان ماهیت عادی سازی روابط و به آتش کشیدن مسجد الاقصی است. ماهیت مجرمانه هر ۲ آن‌ها به یک اندازه محسوب می‌شود.

القدومی اضافه کرد: اگر دشمن جنایتکار صهیونیستی مطمئن بود که در برابر این جنایت بازخواست و محاکمه می‌شود فکر انجام آن را هم نمی‌کرد. اما امنیت داشتن این مجرم و اینکه می‌داند کسی نیست که او را محاکمه کند یک مسأله خطرناک محسوب می‌شود.

بررسی معاهده کمپ دیوید اول در سال ۱۹۷۸

القدومی ادامه داد: بیایید معاهده کمپ دیوید نخست را در سال ۱۹۷۸ بررسی کنیم. انورالسادات رئیس جمهور وقت مصر چه کرد؟ وی در روز نخست ایام عید قربان در پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی کرد. نظر شما در خصوص این اقدام چالش برانگیز چیست؟ کشور‌های عربی، مصر را از اتحادیه عرب بیرون کردند و مقر این اتحادیه که در قاهره قرار داشت تغییر کرد. سطح جنایت مصر و سطح واکنش کشور‌های عربی را در آن زمان ببینید.

وی بیان کرد:، اما امروزه این اقدام جنایتکارانه تبدیل به مسأله‌ای عادی و روتین شده و به جای بیرون کردن کشور جنایتکار از اتحادیه عرب، شاهد باقی ماندن آن در این اتحادیه هستیم.

مردم و کشور‌هایی که از «سندروم استکهلم» رنج می‌برند

نماینده جنبش حماس ادامه داد: این مسأله اصلاً یک کمدی خنده دار نیست بلکه ما شاهد یک تراژدی دست اول هستیم. ما شاهد وجود انسان‌ها و کشور‌هایی هستیم که از سندروم استکهلم رنج می‌برند. (سندرم استکهلم پدیده ایست روانی که در آن گروگان حس یکدلی و همدردی و احساس مثبت نسبت به گروگان‌گیر پیدا کرده و در مواقعی این حس وفاداری تا حدی است که از کسی که جان، مال و آزادیش را تهدید می‌کند، دفاع نموده و به صورت اختیاری و با علاقه خود را تسلیمش می‌کند).

وی افزود: کشور امارات نمی‌خواهد اذعان کند که رژیم صهیونیستی دشمن و مجرم است بلکه به این رژیم عشق می‌ورزد. آن‌ها این مجرم جلاد را منجی می‌دانند. ملت‌های ما و قشر فرهیخته ما مسئولیت بزرگی در بازخواست از این کشور‌های دوستدار عادی سازی روابط برعهده دارند. ما نباید با این مسأله به عنوان یک جوک و مسأله خنده دار برخورد کنیم؛ همان طور که در رسانه‌ها شاهد آن هستیم. این همان چیزی است که جنایتکار، می‌خواهد. ملت‌ها همه چیز را زود فراموش می‌کنند، اما قشر فرهیخته باید موضع مشخصی در این خصوص اتخاذ کند.

نماینده حماس اضافه کرد: هر کسی که در قبال مقدسات ما مرتکب جنایت می‌شود باید محاکمه شود. باید دوران تجاوز به مقدسات ما به پایان برسد.

اگر می‌خواهید دست به اقدام نادرستی بزنید آن را به فلسطین ربط ندهید

القدومی بیان کرد: یک وزیر خارجه‌ای می‌آید و می‌گوید که ما به خاطر فلسطین با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرده‌ایم و این عادی سازی روابط به نفع ملت فلسطین است. این رژیم، سرزمین من را غصب کرده و فرزندان ملت فلسطین را به شهادت رسانده است چگونه برقراری ارتباط با آن می‌تواند به نفع ملت فلسطین باشد؟ اگر می‌خواهی جمهوری اسلامی ایران را دشمن و رژیم صهیونیستی را دوست اعلام کنی مختاری، اما این اقدام زشت و نادرست را به مسأله فلسطین گره نزن. این اقدام تو، موضع هیچ فلسطینی نیست. از نظر ما، رژیم صهیونیستی دشمن هست و دشمن باقی خواهد ماند. سرنوشت این رژیم نابودی و زوال است و هرکس که با آن رابطه برقرار کند به زباله دان تاریخ منتقل می‌شود.

فلسطین معیار منزلت هر شخص است

القدومی بیان کرد: فلسطین معیار جایگاه و منزلت هر شخص است یعنی هر کسی که از آرمان فلسطین حمایت کند خداوند او را در دنیا و آخرت بالا می‌برد و هر کس که علیه آرمان فلسطین و قدس شریف بایستد خداوند او را به ذلت و خواری در دنیا و عذاب شدید در آخرت مجازات می‌کند.

به قیامی مانند قیام امام حسین (ع) نیاز داریم

در همین خصوص، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و قیام امام حسین (ع) گفت: انقلاب امام حسین (ع) برای کنار زدن فرهنگ شکست پذیری که بر امت اسلامی و عربی سایه افکنده بود به وجود آمد. حتی بسیاری از صحابه موافق قیام امام حسین (ع) نبودند. مهمترین مسأله‌ای که باید از قیام امام حسین (ع) یاد بگیریم ضرورت اقدام علیه حاکم بی کفایتی است که از سوی مردم انتخاب نشده و شایستگی لازم را ندارد.

وی افزود: مسأله دوم، مقاومت در برابر این فرهنگ موجود در امت عربی و اسلامی است. بعد از گذشت ۱۳۵۰ سال، انقلاب اسلامی ایران، یکی از نمود‌های انقلاب حسینی به شمار می‌رود. ما در حال حاضر نیازمند یک انقلاب مانند انقلاب امام حسین (ع) هستیم. این فرهنگ شکست پذیری توسط آمریکا و رژیم‌های عربی، ما را به آشتی با رژیم صهیونیستی فرا می‌خواند، اما هنوز ملت‌های عربی به مقاومت ایمان داشته و این مسیر را تأیید می‌کنند.

آرمان فلسطین حقیقت را نشان می‌دهد

ابوشریف ادامه داد: امروزه پروژه آمریکا، پروژه کفار است. در خصوص پروژه صهیونیست‌ها نیز در قرآن کریم ذکر شده که اقدامات آن‌ها با هدف برتری جویی و فساد فی‌الارض صورت می‌گیرد. متأسفانه دولت‌های عربی از پروژه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروزی می‌کنند. حلال و حرام این مسأله کاملاً آشکار و مشخص است. این دولت‌ها بدون هیچ استثنایی فاسد بوده و برای فاسد کردن امت و نابود کردن آن تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها