استاندار مازندران:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین تجلیل از کادر درمانی است

«احمد حسین زادگان» بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: بهترین تجلیل از پزشکان و کادر درمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که سبب کاهش فشار بیشتر به کادر بهداشت و درمان می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ - 24August 2020

رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین تجلیل از کادر درمانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز و تجلیل از شهدای پزشک مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن تسلیت به خانواده شهدای حوزه سلامت اظهار داشت: به سربازان عرصه سلامت که از ابتدای ویروس کرونا که دنیا را به هم ریخت افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مدیریت حوزه سلامت نبود نمی‌توانستیم رعب و وحشت در جامعه را کنترل کنیم، گفت: در روزهای اول شیوع کرونا فکر نمی‌کردیم که تا یکسال کشور را درگیر کند و خسارت زیادی را در حوزه‌های مختلف وارد کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه پزشکان در جلب اعتماد عمومی رتبه اول را دارند، افزود: اعتماد عمومی به حوزه سلامت و کادر پزشکی سبب مدیریت بیماری کرونا در استان شده است.

حسین زادگان با بیان اینکه بیماری کرونا سبب شده که اعتماد عمومی به جامعه پزشکی افزایش پیدا کند، ادامه داد: به دلیل روابط مالی که بین پزشکان و بیماران ایجاد شد کارهای غیر اخلاقی صورت گرفت که در آن اشتباهات عده‌ای از پزشکان را به همه جامعه پزشکی نسبت دادند ولی این بیماری فرصتی شد که این اعتماد به وجود آمد.

وی به تلاش‌های کادر پزشکی و مدیریت دانشگاه اشاره کرد و گفت: کادر بهداشتی و درمانی در شرایط سخت تحریم توانستند به مردم خدمات ارائه دهند.

استاندار مازندران به حمایت مقام معظم رهبری از جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری نخستین فردی هستند که به جامعه پزشکی توجه ویژه‌ای کردند و کار فرهنگی بزرگی انجام دادند که خود را موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانستند و بر رعایت مصوبات ستاد کرونا تاکید کردند.

حسین زادگان با بیان اینکه محبوبیت جامعه پزشکی مهمترین عاملی است که در کنترل بیماری کمک کرد، گفت: نباید اشتباهات پزشکی را بزرگ کنیم که مجموعه عزیزی در کشور به محافظه کاری کشیده شوند.

وی با بیان اینکه باید بستر پیوست سلامت را در جامعه ایجاد کنیم، در ماه‌های اخیر شاهد همراهی خیرین در خریداری تجهیزات هستیم.

استاندار مازندران به همراهی دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر ۵۰۰ تخت بیمارستانی افزوده شد و بیمارستان‌های تامین اجتماعی و سپاه نیز برای کمک به حوزه بهداشت وارد میدان شدند.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: بهترین تجلیل از پزشکان و کادر درمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد که سبب کاهش فشار بیشتر به کادر بهداشت و درمان می‌شود.

استاندار مازندران به برگزاری مراسم محرم اشاره کرد و افزود: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را در مراسمات محرم رعایت کنند تا شاهد افزایش بیماری نداشته باشیم.

وی در پایان از خانواده شهدای سلامت به دلیل پرورش و تربیت فرزندان ایثارگر تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها