روایت مردانی که یک شبه ره صد ساله رفتند؛

آزاده مثل حر

حر شخصیت بزرگی در تاریخ عاشوراست که الگوی شخصیت‌های و چهره‌های بزرگ دیگری در طول قرن‌های زندگی مسلمانان پس از واقعه عاشورا شد، لذا افرادی که یکباره متحول شده‌اند، «حر» لقب گرفته‌اند.
کد خبر: ۴۱۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰ - 26August 2020

آزاده مثل حربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ما آدم‌های عادی نه علی اکبر (ع) و عباس (ع) اباعبدالله می‌شویم، نه امید داریم مثل حبیب پوست و گوشت و روحمان با حب اهل بیت چنان اجین باشد که پیش از یاری ولی خدا فرشته وحی مژده شهادت در رکاب امام را به گوشمان برساند، ما خیلی بتوانیم پله‌های معرفت و بزرگی را چندتا یکی بالا برویم، مثل «جون» غلام اباعبدالله زیر بارش رحمت سیدالشهدا قرار بگیریم، یا مثل حر به لحظه‌ای قاعده بازی را عوض کنیم و برق نگاه حسین (ع) چنان زیر و رویمان کند که خودمان را از فرماندهی لشکریان دشمنان حسین (ع) به جمع لشکریان حامی او برسانیم.

همه چیز به روح آزاده‌ای بر می‌گردد که از غلام سیاه اباعبدالله «جون» فدایی را ساخت و از حر، آزادمردی که امروز الگوی تاریخ است، روحی که باعث شده تا افرادی را از قعر تاریکی بیرون کشید و دستشان را در دست اباعبدالله گذاشت. در تاریخ نمونه آدم‌هایی که همچون حر در یک لحظه زندگی آن‌ها تغییر کرد و مسیری که تا به آن روز رفته بودند را برای پیمودن راه درست رها کردند کم نیستند، آدم‌هایی که به قول معروف ره یکصد ساله را یک شبه طی کردند.

خبرگزاری دفاع مقدس بنا دارد به مناسبت ماه محرم در سلسله گزارش‌هایی به بازخوانی سرگذشت افرادی بپردازد که در مسیر حیات خویش به یکباره متحول شده و فصلی جدیدی در زندگی آنان آغاش می‌شود، چنانچه با عبور از گذشته با تمسک به معنویت، معارف انسانی و اخلاقی و اهل بیت (ع) گویی بار دیگر از نو متولد می‌شوند. افرادی که مصداق این سخن امام خمینی (ره) می‌شوند که فرموده‌اند: «اشخاصی بعد از زحمت‌های فراوان ۵۰ ساله به یک مقامی می‌رسند و این جوان‌ها را خدای تبارک و تعالی آن طور در ظرف یک مدت بسیار کم، متحول کرد به یک مقامی که آن‌هایی که پنجاه سال زحمت کشیده اند، نرسیده اند به این مقام؛ نرسیده اند به آن جا که غیر از خدا اصلاً هیچی نخواهند، شهادت را این طور طالب باشند. این طور غیر شهادت را در برگیرند. این یک مسئله مهمی است. ما همیشه باید در نظر داشته باشیم که این مسئله، مسئله عادی نیست.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها