مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

همگرایی بین همه ادارات در گردآوری اسناد و خاطرات دفاع مقدس/ مستند شهید «اسماعیل غلامی یار احمدی» ساخته می‌شود

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی با تاکید بر وحدت و همگرایی بین همه دستگاه‌ها در گردآوری اسناد و خاطرات دفاع مقدس، گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی نویسندگان استان، تشکیل بانک ایده، سوژه و طرح‌های ادبی دفاع مقدس، از جمله برنامه‌های پیش بینی شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان است.
کد خبر: ۴۱۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ - 24August 2020

همگرایی بین همه ادارات در گردآوری اسناد و خاطرات دفاع مقدس/ مستند شهید «اسماعیل غلامی یار احمدی» ساخته می‌شودبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با  «محمدکرم الهی» مدیرکل حوزه هنری لرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش  اظهار  داشت: هشت سال دفاع مقدس جلوه‌ای از حماسه‌ی‌ کربلا است.

وی به نقش بی‌بدیل رزمندگان لرستانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جوانان لرستانی جز اولین گروه‌هایی بودند که بعد از تجاوز دشمن بعثی به مرزهای کشورمان برای مقابله با دشمن بعثی به میادین نبرد شتافتند.

رشیدی با بیان اینکه دو لشکر 84 ارتش و 57 سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در اکثر موفقیت‌های به‌دست آمده دوران دفاع مقدس نقش موثری داشتند و خالق حماسه‌های تاریخی شدند، گفت: در بحث پشتیبانی جنگ، لرستان سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه را پشتیبانی می‌کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به بمباران‌های مکرر شهرهای استان توسط هواپیماهای رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس گریزی زد و بیان داشت: شهدای ما از همه اقشار و طیف‌ها هستند و همه ادارات و نهادها در  دفاع از کشور نقش داشته اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه سهم دفاع مقدس در المان شهری و فضا سازی محیطی در همه شهرهای لرستان ناچیز است، تصریح کرد: المان‌ها و نمادها در هر شهر و استانی در معرفی کارد و پیشینه آن شهر و استان به کسانی که وارد آنجا می‌شوند بسیار مهم است.

رشیدی بررسی و نشان دادن نقش لرستان در دفاع مقدس را از مطالبات مردم دانست و گفت: همه ما باید در این خصوص جوابگوی نسل جوان و نسل آینده باشیم.

این مسئول در ادامه به کارکرد موزه دفاع مقدس در ماندگاری  اسناد، خاطرات و دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: محتویات درونی باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، باید معرف نقش لرستان در دفاع مقدس باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اهمیت تاریخ شفاهی پیشکسوتان دفاع مقدس و خاطرات خانواه های شهدا از فرزندان شهید خویش گفت: در طول یک سال گذشته 15 هزار پدر و مادر شهید به دیار باقی شتافتند که خاطراتی را که می‌توانستیم با مصاحبه از این عزیزان بگیریم و نگرفتیم همه دفن شدند.

رشیدی با تاکید بر وحدت و همگرایی بین همه دستگاه‌ها در گردآوری اسناد و خاطرات دفاع مقدس، اظهارداشت:  تشکیل بانک اطلاعاتی نویسندگان استان، تشکیل بانک ایده، سوژه و طرح‌های ادبی دفاع مقدس، برگزاری کارگاه‌های خاطره نویسی و آموزش ویراستاری،  تشکیل شورای کارشناسی آثارنویسندگان دفاع مقدس از جمله برنامه‌های پیش بینی شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که  اگر این فعالیت‌ها به‌صورت اشتراکی و مشارکت ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دیگر بویژه اداراتی که در حوزه ادبیات پایداری فعالیت‌های دارند انجام شوند، سرعت و کیفیت کار ارتقاء می‌یابد.

وی برگزاری جلسات نقد و بررسی کتب دفاع مقدس و ادبیات پایداری قبل از چاپ و انتشار، تجلیل از نویسندگان برتر، برگزاری نشست مشترک با فعالان ادبیات پایداری وبرگزاری شب‌های شعر و خاطره را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برشمرد و عنوان کرد:  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری لرستان می‌توانند این برنامه‌ها را به‌صورت مشترک انجام بدهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به ساخت مستند شهید لرستانی مدافع حرم اسماعیل غلامی و مستند شهید جابر بیرانوند شهیدمدافع امنیت، توسط محسن مرادی معاون هنری سینمایی این اداره کل اشاره کرد و ادامه داد:برپایی نمایشگاه عکس بر بلندای ایستادگی، تولید کتاب عکس «چشم و چراغ» با موضوع عکس والدین شهدا،  تولید صد برنامه دو دقیقه ای  برای پخش شبکه استانی افلاک از دیگر برنامه‌های معاونت هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان است که  در طی سال‌جاری تولید می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار