مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

رزمندگان در دوران دفاع مقدس مفاهیم ارزشمند عاشورا را تفسیر عینی کردند

حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک با بیان اینکه شهادت‌طلبی، عدالت‌طلبی و صبر در برابر دشمن مفاهیم ارزشمندی هستند که روز عاشورا تفسیر عملی و عینی شد، گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس یک بار دیگر این مفاهیم ارزشمند را تفسیر عینی و ترجمه عملی کردند.
کد خبر: ۴۱۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ - 24August 2020

رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مفاهیم ارزشمند عاشورا را تفسیر عینی کردند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سیروس حکمتی‌نیک» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در یادواره شهدای روحانی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: عاشورا اتفاقی بسیار پربرکت بود و آثار ارزشمندی داشت که در طول تاریخ منشأ برکات زیادی بوده است.

وی افزود: شهادت‌طلبی، آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی، مبارزه با ظلم و استبداد، صبر و استقامت و پایداری و مقاومت در برابر دشمن مفاهیم ارزشمندی هستند که روز عاشورا به واسطه امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش ترجمه و تفسیر عملی و عینی شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوران طلایی دفاع مقدس، رزمندگان و ایثارگران ما به عنوان طلایه‌داران عرصه دفاع از کیان اسلامی یک بار دیگر این گلواژه‌ها را با مقاومت خود در برابر دشمنان تفسیر عینی و ترجمه عملی کردند.

حکمتی‌نیک با بیان اینکه امام حسین (ع) قیام کرد تا دین بماند، متذکر شد: عاشورا این روز ارزشمند در تاریخ اسلام به نام روز دفاع از اسلام لقب گرفته است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روز بعد ارزشی، قداست، معنویت، عبودیت و بندگی آن است.

وی بعد ماندگاری عاشورا را از دیگر ویژگی‌های مهم این روز برشمرد و بیان کرد: عاشورا در تاریخ اسلام ماندگار شد و امروز بعد از گذشت بیش از 1300 سال همچنان عاشورا زنده است و محرم تازگی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به بعد اثرگذاری عاشورا اشاره داشت و عنوان کرد: این که شهدای عزیز ما به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفته و وارد عرصه دفاع مقدس شدند و امروزه نیز ملت ما به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی از آمادگی لازم برخوردار است، به علت بعد اثرگذاری عاشورا است.

حکمتی‌نیک با اشاره به گفتمان مقاومت از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: راهبرد جمهوری اسلامی در برابر دشمن راهبرد مقاومت حداکثری است.

وی بیان کرد: ما در عرصه‌های نظامی و سیاسی توانسته‌ایم به بازدارندگی برسیم، اما در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی همچنان نیازمند این هستیم که به بازدارندگی برسیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها