هشدار دمشق درباره استفاده از آب به عنوان سلاح جنگی

وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای به اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی مردم حسکه واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۱۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ - 24August 2020

هشدار دمشق درباره استفاده از آب به عنوان سلاح جنگیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه سوریه به اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی مردم شهر حسکه و اطراف آن واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: براساس قوانین بین المللی بشردوستانه از جمله کنوانسیون های ژنو مربوط به اوضاع غیرنظامیان در زمان جنگ، قطع آب از شهروندان یک جنایت جنگی و جنایتی علیه بشریت است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: ترکیه و عواملش با حمایت آمریکا و با کمک تروریست ها، از آب به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در سوریه از جمله زنان و کودکان و سالخوردگان، برای اهداف سیاسی و غیر انسانی استفاده نموده و آب را بیش از ۱۶ بار در ماه های اخیر از ایستگاه علوک قطع کرده است. دولت سوریه، مقامات استان حسکه و سازمان های بشردوستانه سوریه مسئولیت های خود را در مقابله با این فاجعه بر عهده گرفتند و آب آشامیدنی و آب مورد نیاز برای نظافت عمومی برای بیشتر شهروندان تأمین گردید و با این حال ، به دلیل اشغال مناطق شمالی و شرقی سوریه توسط ترکیه و آمریکاییها، نیازها از همه انتظارات و امکانات فراتر است.

در این بیانیه آمده است: سوریه نسبت به ادامه این فاجعه و عواقب ادامه استفاده از آب به عنوان وسیله جنگی هشدار می دهد.

وزارتخارجه سوریه تاکید کرد: سوریه از سازمان ملل متحد به ویژه دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهد تا به مسئولیت های خود عمل کنند.

در این بیانیه آمده است: سوریه یادآور می شود که تحولات و فجایع در استان حسکه، تجسمی ازاهداف اشغالگری آمریکا و ترکیه در سوریه است. این تعدی به حاکمیت و استقلال سوریه و مغایر با قانون بین المللی و منشور سازمان ملل است. زمان پایان این اشغالگری فرا رسیده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار