رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد؛

راه‌اندازی قرارگاه مرکزی تحول و تحرک «کوپ»/ اجرای طرح‌های جدید در پلیس پیشگیری ناجا

سردار معصوم‌بیگی از تصویب راه‌اندازی قرارگاه مرکزی تحول و تحرک کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با پیش‌بینی فعالیت ۹ کمیته تخصصی خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های نو در پلیس پیشگیری ناجا کلید خورد.
کد خبر: ۴۱۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ - 25August 2020

راه‌اندازی قرارگاه مرکزی تحول و تحرک کلانتری و پاسگاه‌ها/ آغاز اجرای طرح‌های نو در پلیس پیشگیری ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» در حاشیه بازدید از مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا در تشریح اولویت‌های مأموریتی پلیس پیشگری ناجا اظهار داشت: بخشی از اولویت‌های مأموریتی ما برگرفته از سیاست‌های کلان و کلی نیروی انتظامی و بخشی هم بر مبنای نیازسنجی، احصاء دقیق امور انتظامی و مربوط به فعالیت تخصصی ـ مأموریتی ویژه و تعریف شده این پلیس است که در این زمینه، «هوشمندسازی» یکی از برنامه‌های اولویت‌دار است.

ارائه سالانه بیش از ۳۵ میلیون خدمت در کلانتری‌ها
وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعان نیروی انتظامی به «پلیس پیشگیری» است، افزود: سالانه بیش از ۳۵ میلیون خدمت انتظامی توسط عوامل کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و مراکز انتظامی به مردم و مراجعان ارائه می‌شود؛ این در حالی است که در سال بیش از پنج میلیون پرونده در مراکز انتظامی تشکیل و در فرآیند رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در خط مقدم اجرای مأموریت‌های نیروی انتظامی هستند، ادامه داد: علاوه بر هوشمندسازی پلیس پیشگیری، اجرای طرح‌های نو در این پلیس در دستور کار است و عملیاتی شدن برخی از این ایده‌ها و طرح‌ها مصوب شده و برخی دیگر در فرآیند تصویب و برگزاری جلسات نهایی شدن است.

سردار معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: معتقدم هوشمندسازی پلیس ضمن تسهیل امور، باعث تسریع و روان‌سازی در روند خدمات‌دهی به مراجعان می‌شود و در نتیجه تحقق این مهم ارتقاء رضایت‌مندی مردمی را در پی دارد.

افزایش تحرک و تحول در پلیس پیشگیری با تقدم کلانتری‌ها
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه افزایش تحرک و تحول در این پلیس با تقدم در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از دیگر اولویت‌های اساسی است، گفت: در راستای تحقق این مهم، راه اندازی «قرارگاه مرکزی تحول و تحرک کلانتری‌ها و پاسگا‌ها» (کوپ) در تداوم برنامه‌های شورای عالی تحول کوپ تصویب شده است و در واقع از این قرارگاه، به عنوان «گام دوم طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها» یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت ۹ کمیته تخصصی در این قرارگاه پیش‌بینی شده است که به‌زودی عملیاتی خواهد شد، اضافه کرد: راه‌اندازی و عملیاتی شدن قرار گاه‌های فرعی به فرماندهی انتظامی استان‌ها نیز اعلام و ابلاغ شده است.

سردار معصوم‌بیگی عنوان کرد: کمیته تصویرسازی مطلوب و اطلاع‌رسانی با مسئولیت معاونت اجتماعی ناجا، کمیته هوشمندسازی و فناوری پلیس با محوریت فاوا ناجا و کمیته افزایش بهره‌وری و اصلاح روندها با مسئولیت معاونت طرح، برنامه و بودجه ناجا ازجمله کمیته‌های تخصصی این قرارگاه هستند.

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: کمیته عملیات انتظامی با مسئولیت پلیس پیشگیری ناجا، کمیته صیانت و بصیرت‌افزایی با مسئولیت بازرسی کل ناجا و... از دیگر زیرمجموعه‌های عملیاتی قرارگاه مرکزی تحول و تحرک کلانتری و پاسگاه‌ها هستند.

سردار معصوم‌بیگی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تحول درکلانتری‌ها و مراکز انتظامی و بهبود خدمات‌دهی گفت: کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و مراکز انتظامی ویترین و پیشانی نیروی انتظامی هستند؛ بنابر این بر مبنای انتظار، تأکید و دستور جدی سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا مبنی بر بهبود و تسهیل روند خدمات‌دهی در این مراکز، تمهیداتی را در دستور کار داریم؛ هرچند که در فاز اول تعالی رفتار و عملکرد نیرو‌های شاغل در کلانتری‌ها را دنبال کردیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها