چهل‌سالگی سرو/ رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبتکرانه و رو به رشد است

سردار سرتیپ شیرازی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کارهای مبتکرانه، جدید و رو به رشدی را در حوزه نشر و تبیین فرهنگ دفاع مقدس انجام داده است.
کد خبر: ۴۱۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ - 25August 2020

سراسرنمای مقاومت سردار سپهبد شهیدسردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از موزه و سراسرنمای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه نشر و تبیین فرهنگ دفاع مقدس، اظهار داشت: به‌حمدالله این مجموعه، اقدامات مبتکرانه، جدید و رو به رشدی را در حوزه دفاع مقدس انجام داده است.

وی در ادامه گفت: بخشی از برنامه‌های مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه دفاع مقدس، در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یا انجام شده است و یا در حال مطالعه برای اقدام است که این روند رو به رشد در بخش‌های مختلف فعالیت‌های بنیاد، ملموس است.

سردار شیرازی در خصوص افتتاح بخش موزه و سراسرنمای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: در این بخش کارهای جدید و قابل تقدیری مشاهده کردیم و همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه آثار مکتوب و انتشار کتاب، برگزاری همایش‌ها و به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی در سراسر کشور و جهان اقدامات مطلوبی را تاکنون انجام داده است.

وی یکی از فعالیت‌های مطلوب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در به‌کارگیری ظرفیت‌های عمومی و انجام کار بدون توجه به نام و نشان سازمان یا نهادی خاص ذکر کرد و افزود: این روحیه که فارغ از ثبت نام و نشان، اهمیت را در پیشرفت و تکامل کار می‌بیند، قابل توجه است.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشوری همچون همکاری و تعامل با استاندارها و مسئولیت دادن به آن‌ها برای انجام فعالیت‌هایی با مسئولیت خودشان که تحت نظارت بنیاد صورت می‌گیرد را اقدامی پسندیده برشمرد.

وی با بیان اینکه اهتمام به امور دفاع مقدس یکی از تدابیر مشخص رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: الحمدلله در این رابطه نیز فعالیت‌های خوبی آغاز شده است که نیاز به تبیین دارد که این نیز، از وظایف خود بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و بنیاد در این زمینه هم از ظرفیت‌های کشوری استفاده می‌کند.

سردار شیرازی در خصوص فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه جبهه مقاومت عنوان کرد: ورود بنیاد حفظ آثار به حوزه نشر و ترویج فعالیت‌های جبهه مقاومت مطلوب و مبارک است و امروز بنده در جریان بازدید از این مجموعه شنیدم که شخص سردار سلیمانی از سردار کارگر خواسته بودند که در این عرصه ورود کنند و به‌حمدالله مجموعه بنیاد نیز وارد این عرصه شده‌اند و کار را شروع کرده‌اند. مبنای کار نظام اسلامی بر پایه مقاومت است؛ بخش از اقدامات در عرصه محور مقاومت قابل ارائه است که باید جمع‌آوری شده و در معرض دید علاقمندان قرار گیرد. 

وی همچنین با اشاره به اهمیت معرفی شهدا اظهار داشت: یکی از فعالیت‌هایی که باید با اهتمام بیشتری انجام شود، استفاده از ظرفیت‌ها برای معرفی شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مرزبانی و شهدای امنیت است؛ امروز بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌های ما به نام شهدا مزیّن است در حالی که نسل جوان اطلاعات کمی از شهیدان دارند که باید به این مسأله بیشتر توجه شود.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در خصوص برگزاری برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز گفت: در این رابطه تدابیر تمهید شده است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت و مشارکت عمومی، برنامه‌ها را در سراسر کشور برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار