مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در جمع خبرنگاران:

ایجاد یک کارگروه رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لرستان/ مستند شهید «جابر بیرانوند» ساخته می‌شود

سرهنگ «محسن رشیدی» ایجاد یک کارگروه رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لرستان را لازم دانست و گفت: در این رابطه از ظرفیت رسانه‌ها استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۱۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ - 25August 2020

ایجاد یک کارگروه رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لرستان/ مستند شهید جابر بیرانوند ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه،  به نقش لرستان در دوران دفاع مقدس و تاثیر رشادت‌های رزمندگان لرستانی در پیروزی‌های به‌دست آمده آن دوران پر افتخار پرداخت و اظهار داشت: از اقشار مختلف لرستانی اعم از سپاهی، ارتشی، نیروی انتظامی، جهاد، هلال احمر و... در میادین نبرد حضور داشتند.

وی با بیان اینکه لرستان ۱۰۸ شهید دانشجو، ۹۵۰ شهید دانش آموز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: اقدامات انجام شده در حوزه  دفاع مقدس و ترویج فرهنگ و شهادت در شهرهای استان لرستان لازم ولی ناکافی  است.

 رشیدی تصریح کرد: ما نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته مردم شهید پرور لرستان است نقش این استان را در دفاع مقدس برای جامعه ترسیم و تبیین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به نقش رسانه در پراهمیت جلوه دادن مسائل و مشکلات و یا دستاوردها و موفقیت‌ها، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران حماسه‌های دفاع مقدس را به نحو مطلوبی به تصویر کشیدند و امروز نیز این راه ادامه دارد؛ در بحث سیل پلدختر  اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌ها، سیل کمک‌های مردمی و نهادها و سازمان‌ها را از سراسر کشور روانه این خطه کرد.

رشیدی  با بیان اینکه  تبین و تشریح نقش لرستان از ابعاد مختلف در دفاع مقدس، مطالبه‌ای است که نسل آینده از ما خواهد داشت، خاطرنشان کرد: موزه‌ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس مکانی برای نگه داری و حفظ اسناد، آثار مرتبط با دفاع مقدس که محتوای درونی آنها بسیار مهمتر از خود سازه و ساختمان موزه است.

وی گفت: احداث موزه‌های دفاع مقدس، نیازمند اعتبار ملی است، زمانی که کلنگ این موزه در لرستان زده شده نیازمند هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و اگر قرار داد آن منعقد می‌شد به طور حتم خیلی زود ساخته می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به پیگیری‌های صورت گرفته برای اختصاص اعتبار برای موزه دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و افزود: به دفتر مقام معظم رهبری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، انجمن خیریه لرهای مقیم تهران و… برای حمایت نامه ارسال کرده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شش هزار و 300 شهید لرستان در سال ۱۴۰۰ بیان داشت: در برگزاری هرچه با شکوهتر و تاثیرگذارتر این کنگره نیز رسانه‌ها می‌توانند موثر باشند تا حداقل تاریخ شفاهی، آثار، عکس و… شهدا و رزمندگان را احصا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در پیشبرد اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: سهم دفاع مقدس در فضاسازی شهری و المان‌ها بسیار ناچیز است؛ بارها و بارها شهرهای استان لرستان مورد تهاجم هوایی نیروهای بعثی قرار گرفته‌اند شهدای زیادی در بمباران‌ها داشته‌ایم و این در حالیست که یک «المان» از شهدای بمباران را در این  استان نداریم.

رشیدی تعداد کتب چاپ شده در سطح استان در خصوص دفاع مقدس را ناکافی دانست و عنوان کرد: در این زمینه نیز باید از ظرفیت گروه‌های جهادی دانشگاهی استفاده کنیم و باید فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و… نیز پای کار بیایند.

وی ایجاد یک کارگروه رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لرستان  را لازم دانست و افزود: در این رابطه از ظرفیت رسانه‌ها استفاده خواهیم کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به استقبال از برگزاری یک جشنواره رسانه‌های جانبی در کنار کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان عنوان کرد: این جشنواره می‌تواند در کنار کنگره برگزار شود و ما نیز در این رابطه حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

رشیدی به برگزاری جلسات مکرر با شورای شهر و شهرداری خرم آباد در طی این یک ماه، برای نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به نام شهدا  گریزی زد و گفت: در این رابطه فرمانده سپاه ناحیه ورود پیدا کرده‌اند تا نام شهدای هر منطقه را احصا کنیم و با همکاری شهرداری کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به نام شهدای همان محله و خیابان نامگذاری شوند.

وی با تاکید بر استفاده از زبان هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: به همت معاونت هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در آینده نزدیک مستند شهید مدافع حرم «اسماعیل غلامی یاراحمدی» و شهید مدافع امنیت «جابر بیرانوند» ساخته می‌شود و همچنین  ساخت ۱۰۰ فیلم دو دقیقه‌ای از شهدا و دفاع مقدس لرستان و پخش آنها از صدا و سیمای لرستان در دستور کار این اداره کل هست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار