رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

«اشتغال»، «مسکن» و «درمان» حوزه‌های اصلی خدمات‌رسانی به ایثارگران هستند

«سعید اوحدی»، سه حوزه اصلی مربوط به خدمات‌رسانی به ایثارگران را «اشتغال»، «مسکن» و «درمان» عنوان کرد و گفت: برای رسیدگی به مسائل این سه حوزه و پیدا کردن راهکارهای لازم برای حل مشکل هر کدام از آن‌ها کارگروه‌هایی تشکیل شدند.
کد خبر: ۴۱۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ - 25August 2020

«اشتغال»، «مسکن» و «درمان» حوزه‌های اصلی خدمات‌رسانی به ایثارگران هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سه حوزه اصلی مربوط به خدمات‌رسانی به ایثارگران را «اشتغال»، «مسکن» و «درمان» عنوان کرد و اظهار داشت: برای رسیدگی به مسائل این سه حوزه و پیدا کردن راهکارهای لازم برای حل مشکل هر کدام از آن‌ها کارگروه‌هایی تشکیل شدند.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای که امروز با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید، دارای ۱۰ ماده و ۴۱ بند است و می‌توان گفت قوی‌ترین تفاهم‌نامه‌ای است که تا امروز در حوزه ایثارگری با یک وزارتخانه به امضا رسیده است. موضوع ایجاد اشتغال پایدار، ارائه تسهیلات در حوزه کارآفرینی و خوداشتغالی و ارائه آموزش‌های لازم برای کارآفرینی مهارت بنیان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه به آن به صورت ویژه پرداخته شده است.

معاون رییس جمهور، حوزه درمان جامعه ایثارگری را موضوع مهم دیگر ذکرشده در این تفاهم‌نامه دانست و گفت: بر این اساس و با همکاری عزیزان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی اعم از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها طرف قرارداد بیمه «دی» می‌شوند. برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه نیز کمیته‌ای دوجانبه متشکل از معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران و متناظر همین کمیته نیز در استان‌ها تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها