قدرت نمایی چین به آمریکا با برگزاری رزمایش دریایی در 4 منطقه

ارتش چین در قدرت نمایی به آمریکا چهار رزمایش در مناطق مختلف دریایی برگزار کرده است.
کد خبر: ۴۱۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 25August 2020

قدرت نمایی چین به آمریکا با برگزاری رزمایش دریایی در 4 منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش چین در نمایش قدرت به آمریکا در حال برگزاری رزمایش در چهار منطقه دریایی است.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» مقامات نیروی دریایی چین اعلام کردند که در چهار منطقه از جمله «دریای چین جنوبی» و «دریای زرد» این رزمایش در حال برگزاری است. کارشناسان امور نظامی این اقدام چین را نمایش میزان آمادگی به آمریکا و تایوان در صورت مواجهه محتمل برشمردند.

«کالین کو» تحلیگر موسسه «راجاراتنام» در سنگاپور گفت که برگزاری چهار رزمایش از سوی چین حاوی سیگنالهای سیاسی و نظامی است. به گفته این کارشناس نظامی، این رزمایش در وهله نخست پاسخی به فعالیت‌های اخیر آمریکا در منطقه است. از سوی دیگر این رزمایش نشان دهنده آمادگی ارتش چین با وجود همه گیری کروناست .

نیروی دریایی آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد که عملیات در دریای چین جنوبی برای نمایش تعهد آمریکا به متحدان و شرکا و ثبات در منطقه و آزادی درانوردی ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا، ناو هواپیمابر نیروی دریایی این کشور جمعه گذشته در اقدامی تحریک‌آمیز در دریای چین جنوبی تمرینات نظامی برگزار کرد. این تمرینات در حالی انجام شده که تنش‌ها بین چین و آمریکا فزونی گرفته است. واشنگتن چین را متهم می‌کند که به دنبال کسب امتیاز از همه‌گیری کروناست تا ادعاهای مالکیتی خود را در دریای چین جنوبی جلو ببرد. چین نیز بارها اعلام کرده که نیازی به لشکرکشی آمریکا در منطقه نیست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار