رییس کمسیون عمران مجلس:

دفاع مقدس رمز بقای انقلاب اسلامی است

محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه دفاع مقدس رمز بقای انقلاب اسلامی است که باید این روحیه ایثارگری و شهادت طلبی حفظ شود گفت: باغ موزه های دفاع مقدس مربوط به یک جریان سیاسی و فکری خاصی نیست این فرهنگ ارزشمند متعلق به همه است.
کد خبر: ۴۱۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ - 25August 2020

دفاع مقدس رمز بقای انقلاب سالمی است/ دفاع مقدس مربوط به یک جریان سیاسی و فکری خاصی نیست متعلق به همه است«محمدرضا رضایی کوچی» نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت استان فارس که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس برگزار شد در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با بیان اینکه دفاع مقدس رمز بقای انقلاب اسلامی است که باید روحیه شهادت طلبی و ایثارگری ان دوران را حفظ و به نسل آینده منتقل کنیم اظهار داشت: موزه های دفاع مقدس اصلا مربوط به یک جریان سیاسی و فکری خاصی نیست و این فرهنگ ارزشمند متعلق به همه است که در نگهداری آن باید کوشا باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر از این موزه های دفاع مقدس نگهداری نکنیم و آثار جنگ تحمیلی را حفظ نکنیم آنها به فراموشی سپرده می شوند گفت: در جنگ تحمیلی انسان های بزرگی را از دست دادیم و سرداران زیادی شهید شدند و جان و خون خود را تقدیم کردند تا انقلاب اسلامی و نظام پا برجا بماند و الان نیز باید آثار و دستاوردهای دوران دفاع مقدس حفظ و برای نسل های آینده منتقل شود که در این راستا دولت مردان و مجلس ها باید پای کار بیایند.

رضایی تاکید کرد: در گذشته هزینه های بسیاری در جامعه صورت گرفته است که بسیاری از آن در اولویت نبوده است در حوزه دفاع مقدس و ساخت باغ موزه ها بسیار ضعیف عمل کردیم که ما در مجمع نمایندگان استان در راستای کمک به موزه دفاع مقدس فارس همکاری و پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

رییس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی اشاره ای به بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس داشت و تصریح کرد: چهل سالگی دفاع مقدس فرصت خوبی است تا دستاوردهای دفاع مقدس را به نسل جوان نشان دهیم و روحیه دفاع مقدس می تواند روحیه ما را تقویت کند و این روحیه نباید خاموش شود و با بازخوانی ایثارگری های دفاع مقدس این فرهنگ را باید حفظ و نگهداری کنیم.

وی افزود: همه مسئولین هم از دولت و مجلس و مردم باید در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و به سرانجام رساندن مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان بیایند پای کار و کمک کنند.

در این جلسه سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با ارایه گزارشی از حوزه دفاع مقدس استان فعالیت های در دست پیگیری را ارایه کرد.

گفتگو از عباس جهانتاب

انتهای پیام/                                                                              

نظر شما
پربیننده ها