نماینده روسیه در شورای امنیت:

آمریکا از تلاش غیرقانونی علیه ایران دست بردارد

نماینده روسیه در شورای امنیت به طرف آمریکایی توصیه کرد، از تلاش برای بازگشت به رژیم تحریم‌ها علیه ایران دست بردارد، چرا که این اقدامات نه‌تنها غیرقانونی است، بلکه صرفاً به نتیجه مورد انتظار واشنگتن نخواهد رسید.
کد خبر: ۴۱۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ - 26August 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده دیگر از تلاش برای تجدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و فروپاشی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست بردارد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست شب گذشته (سه شنبه)، تقاضای ایالات متحده برای از سر گیری تحریم‌ها علیه ایران در چارچوب قطعنامه شماره ۲۲۳۱ را نپذیرفتند. اکثریت قریب به اتفاق کشور‌های عضو بر این عقیده هستند که واشنگتن با خارج شدن یکجانبه از توافقنامه هسته‌ای، دیگر حق چنین اقدامی را ندارد.

نماینده روسیه در شورای امنیت، در پایان این نشست گفت: «مباحثات امروز به وضوح نشان دهنده موضع گیری اکثریت اعضای شورای امنیت بود. همه آن‌ها لزوم حفظ برجام را مورد تأیید قرار دادند. ادامه اجرای توافقات در چارچوب این توافقنامه مهم بین‌المللی که با قطعنامه شورای امنیت نیز تقویت شده، برای کل جامعه جهانی، از جمله خود ایالات متحده، اهمیت بسیار زیادی دارد.»

نبنزیا تأکید کرد: «امیدوارم که ایالات متحده سرانجام به این نتیجه رسیده باشد که راهی که در پیش گرفته را ادامه ندهد، چرا که تلاش طرف آمریکایی برای بازگشت به رژیم تحریم‌ها علیه ایران، نه‌تنها غیرقانونی است، بلکه به زبان ساده، به نتیجه مورد انتظار ایالات متحده منجر نخواهد شد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها