ساخت اولین مرکز جامع توانبخشی منطقه جنوب کشور در یزد

سرهنگ پاسدار «نوری زاده» معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد گفت: در راستای پروژه‌های خدمت‌رسانی بسیج، اولین مرکز جامع توانبخشی منطقه جنوب کشور در یزد ساخته می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ - 26August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ پاسدار «علی نوری‌زاده» معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد، با اشاره به کار‌های مطالعاتی مرکز جامع توانبخشی حضرت امام خمینی (ره) زیرمجموعه موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان یزد در سال ۹۵ شروع شد، گفت: این مرکز جامع دارای ۱۲ هزار مترمربع مساحت و ۴ هزار و ۹۰۰ مترمربع زیربنا است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه این مرکز دارای زیرزمین، همکف و دو طبقه است افزود: هیدروتراپی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمان و یک طبقه vip، اسکان و سالن همایش‌های آموزشی از بخش‌های مرکز جامع توانبخشی حضرت امام خمینی (ره) است.

وی اضافه کرد: الکتروتراپی، مکانوتراپی، اختلالات جسمی حرکتی، اختلالات رشدی، بینایی و شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی، ارتوپدفنی، روماتولوژی، عصب عضله و بسیاری دیگر از کار‌های مرتبط با توانبخشی در این مرکز به‌صورت کامل انجام می‌گیرد.

نوری زاده میزان هزینه شده عملیات عمرانی این مرکز را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: برای تکمیل عملیات عمرانی مرکز جامع توانبخشی یزد ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر موردنیاز است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد در خصوص میزان برآورد شده برای تکمیل تجهیزات داخلی این مرکز، گفت: طبق برآورده صورت گرفته، بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و راه‌اندازی این مرکز موردنیاز است.

وی به زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری از مرکز جامع توانبخشی حضرت امام خمینی (ره) اشاره و خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در سال ۱۴۰۱ ان‌شاءالله شاهد افتتاح و راه‌اندازی از این مرکز خواهیم بود.

نوری زاده با بیان اینکه با راه‌اندازی این مرکز، ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد گفت: به‌صورت غیرمستقیم هم در بخش‌ها و مراکز دیگر اشتغال‌زایی خواهیم داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد در ادامه با اشاره به توانبخشی تابه‌حال به‌صورت جدی به آن نگاه نشده و مغفول مانده است افزود: در سطح کشور برخی از مراکز در حال فعالیت هستند، ولی به این شکل نبوده و امیدواریم با راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی یزد بتوانیم خدمات خوبی را به مردم و به‌ویژه جامعه معلولین و سالمندی ارائه کند.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله با راه‌اندازی این مرکز به دنبال این هستیم تا هرگونه عملیاتی در ارتباط با توانبخشی موردنیاز است را در مرکز جامع توانبخشی یزد به مردم ارائه کنیم.

نوری زاده عنوان کرد: از هفته آینده یک تیم علمی نیز در این خصوص جلساتی را به‌صورت ماهیانه برگزار خواهند کرد تا بتوانیم یک مرکز جامع و کاملی را راه‌اندازی کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد در پایان گفت: با توجه به اینکه استان یزد در بخش‌های مختلف مثل ناباروری در سطح کشور به یک‌قطب تبدیل‌شده، در نظر داریم تا در بحث توانبخشی نیز به یک‌قطب در سطح کشور مطرح شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها