رایزنی معاون دبیر کل حزب الله با سفیر روسیه در لبنان

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در جریان دیدار با الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان به موضع گیری درباره تشکیل لبنان پرداخت.
کد خبر: ۴۱۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ - 26August 2020

رایزنی معاون دبیر کل حزب الله با سفیر روسیه در لبنانبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در جریان دیدار با الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان به موضع گیری درباره اوضاع سیاسی لبنان پرداخت.

وی از تمایل حزب الله بر مامور شدن فردی برای تشکیل کابینه و تشکیل آن که مورد حمایت گسترده گروه‌های سیاسی پارلمان لبنان باشد، خبر داد و بر ضرورت همدلی لبنانی‌ها برای نجات این کشور تاکید کرد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تشکیل دولت وحدت ملی یا مشابه آن سبب تقویت توان و تحمل مسئولیت پذیری همه برای ساخت لبنان می‌شود. تجربه ثابت کرده است که بیشتر کسانی که ساز مخالف می‌زنند به این دلیل است که نماینده‌ای در دولت ندارند و در راستای مانع تراشی در مسیر دولت و تحریک کشور‌های خارجی برای عدم کمک به لبنان و نیز به اقدامات تحریک آمیز برای شکست دولت روی می‌آورند و همه این‌ها به سبب عدم مشارکت آنهاست.

شیخ نعیم قاسم افزود: پس بهتر است که همه در صورت امکان حضور داشته باشند. باید دید طی روز‌های آتی چه رخ می‌دهد؛ اما دولت در لبنان باید به ماموریت‌های بزرگی که کشور به آن نیاز دارد، روی آورد.

زاسپکین هم گفت: فضای حاکم بر این دیدار بسیار خوب بود و این نمایانگر پیشرفت در روابط میان روسیه و حزب الله طی سالیان اخیر است. این روابط بسیار مهم و مثبت است. این در هنگام مبارزه مشترک ضد تروریسم در کشور دوست تقویت شد و در نتیجه تلاش‌های ارتش سوریه و متحدانش در محور مقاومت و روسیه اوضاع در سوریه تغییر پیدا کرد و بهتر شد و اراضی آزاد شد و حاکمیت سوریه احیا شد.

وی اعلام کرد: ما این همکاری را ادامه خواهیم داد تا ماموریت غلبه بر تروریسم به طور نهایی کامل شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار