مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

الگو پذیری جوانان از تفکر بسیجی و ولایتمداری نیروهای جهادی

سرهنگ محسن رشیدی گفت: مدیریت جهادی، تفکر بسیجی، ولایتمداری و بصیرت جهادگران خصایصی است که می‌تواند بهترین الگو برای جوانان امروزی باشد.
کد خبر: ۴۱۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ - 26August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پنجمین جلسه کمیته گردآوری اسناد و آثار دفاع مقدس لرستان، ستاد بزرگداشت شش هزار و 300 شهید استان لرستان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیروهای مخلص  سازمان جهاد سازندگی، با حضور در مناطق عملیاتی علاوه بر حضور مستقیم در عملیات‌ها، با ساختن پل، سنگر، خاکریز  و ... دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند.

وی افزود: جهاد سازندگی به عنوان ضلع سوم جنگ در کنار ارتش و سپاه پاسداران قرار گرفت و با انجام وظیفه حساس مهندسی رزمی حال و هوای تازه‌ای به فضای جبهه‌ها و مناطق عملیاتی بخشید و به درجه پرافتخار و نام با مسمای سنگرسازان بی‌سنگر از کلام نورانی امام راحل نائل  آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مدیریت جهادی، تفکر بسیجی، ولایتمداری و بصیرت جهادگران اشاره کرد و گفت: همه این خصایص باعث شد با وجود دو وظیفه خطیر سازندگی روستاها و مهندسی رزمی جنگ، نیروهای جهادی هرگز احساس خستگی نکنند و فارغ از همه سختی‌ها، اهداف و آرمان‌های انقلاب را با وجود شیطنت و کینه توزی دشمنان داخلی و خارجی به پیش ببرند که این خود می‌تواند بهترین الگو برای جوانان امروزی باشد.

سرهنگ رشیدی با اشاره به اهداف کمیته گردآوری اسناد، تصریح کرد: برای برگزاری کنگره ملی شش هزار و 300 شهید استان لرستان که در سال هزار و 400 برگزار می‌شود، 22 کنگره ساماندهی شده است که هر کدام شرح وظیفه‌ای دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به نقش موثر رزمندگان لرستان در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: گردآوری اسناد و آثار مرتبط با شهدا، رزمندگان، آزادگان و مناطق بمباران شده، یک مطالبه عمومی است؛ از ما خواهند پرسید آیا توانسته اید کارکردهای استان لرستان در هشت سال دفاع مقدس را گردآوری کنید و به تصویر بکشید.

وی بر لزوم محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس استان تاکید کرد و ادامه داد: مسئول ایثارگران جهاد کشاورزی لرستان نیز باید آنگونه که شایسته است، آثار مرتبط با شهدای جهاد کشاورزی را گرد آوری کند که در باغ موزه دفاع مقدس نگهداری شوند.

 سرهنگ رشیدی با تاکید بر هم افزایی، همگرایی و وحدت رویه بین نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی، هلال احمر و ...  گفت:  همه وظیفه دارند هر اطلاعاتی مرتبط با دفاع مقدس در اختیار دارند، به دبیر کمیته گردآوری اسناد و آثار دفاع مقدس استان تحویل دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان داشت: تمام اطلاعات گردآوری شده را در بانک اطلاعاتی ثبت می‌کنیم و در هر زمان که نیاز باشد در اختیار مراجعه کنندگان، قرار می‌دهیم.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، آمار شهدا را به تفکیک یگان‌ها، اقشار و نهادها و ... در اختیار دبیر کمیته گرد آوری اسناد قرار دهد، که محققین حوزه ایثار و شهادت استان نیز بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه در بحث آموزش کارشناسی اسناد برای هر  اداره، نهاد و ارگانی که نیاز باشد کارشناس جهت آموزش می‌فرستیم، گفت: در راستای  تسریع در انجام فعالیت‌ها از ظرفیت نیروهای جهادی استفاده می‌کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان به مکان‌هایی که در  دوران دفاع مقدس نقش پشتیبانی از جنگ را بر عهده داشته اند، مکان‌های بمباران شده، محل اعزام نیروها، ایستگاه‌های صلواتی و ... اشاره کرد و متذکر شد: اطلاعات این مکان‌ها باید در اختیار دبیر کمیته جمع آوری اسناد قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار