فرمانده پایگاه شهید فکوری:

نخستین هواپیمای بمب افکن کوثر در پایگاه شهید فکوری به زمین نشست

امیر سرتیپ دوم رسولی گفت: یک فروند هواپیمای بمب افکن کوثر برای انجام مراحل تست های پرواز برد بلند، وارد پایگاه شهید فکوری شد.
کد خبر: ۴۱۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ - 26August 2020

نخستین هواپیمای بمب افکن کوثر در پایگاه شهید فکوری به زمین نشستبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم رسولی فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز در مراسم استقبال از هواپیمای کوثر اظهار داشت: مراحل ورود به خط پرواز و عملیات تحت تست هواپیمای کوثر در حال اجرا است و ان شاءالله تغییرات محسوسی در این پرنده شکاری بمب افکن شاهد خواهیم بود.

وی افزود: سیستم اویونیک (تجهیزات الکترونیکی هواپیما)، رادار و سایر سیستم‌های این هواپیمای جنگی تغییراتی خاصی داشته و همه مراحل ساخت و پردازش و ارتقای این پرنده در کشور عزیزمان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و سوق الجیشی منطقه، پذیرای این پرنده برای انجام مراحل تست هستیم و در آینده خبرهای نوید بخش و امیدوار کننده‌ای خواهیم داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تشکیل جهاد خودکفایی به منظور تأمین قطعات جنگنده‌های نیروی هوایی گفت: امروز متخصصان ما به مرحله‌ای از توان و خودکفایی رسیده اند که قادر به تولید جنگنده هستند و این موفقیت بزرگی محسوب می شود. بنده این موفقیت را به امیر سرلشکر موسوی فرمانده محترم کل ارتش، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی و امیر سرتیپ حاتمی وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبریک عرض می کنم.

در این مراسم حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز حضور داشتند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار