لندن: همکاری ایران با آژانس اتمی خبرفوق العاده است

یک مقام انگلیسی نسبت به همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۱۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ - 26August 2020

لندن: همکاری ایران با آژانس اتمی خبرفوق العاده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نماینده انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب به وقت تهران نسبت به همکاری ایران با این سازمان واکنش نشان داد.

«دیوید هال» نماینده انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی در این زمینه نوشت: «این خبری فوق‌العاده است که ایران دسترسی‌های مورد نیاز آژانس را اعطا کرده است. این یک نشانه مثبت از سلامت فعالیت‌ها و نظام پادمانی آژانس است. انگلیس از اقدامات رافائل گروسی مدیرکل آژانس و تیم پادمانی آژانس به طور کامل حمایت می‌کند.»

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پس از سفر دو روزه رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران بیانیه مشترکی صادر کردند. آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کرده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ به صورت موقت توسط ایران در حال اجرا است، ارتقاء بخشند.

در این بیانیه تصریح شده است: «در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار