مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

تسریع در گردآوری خاطرات رزمندگان پیشکسوت امری ضروری است

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمندگانی که در قید حیات هستند اسناد زنده این جنگ هشت ساله و سرمایه‌های هستند که استخراج دانش ضمنی دفاع مقدس از اذهان آنان و تبدیل آن به دانش تصریحی امری ضروری است.
کد خبر: ۴۱۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ - 27August 2020

تسریع در گردآوری خاطرات رزمند گان پیشکسوت امری ضروری است

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» در دیدار با سرهنگ پاسدار «محمد علیزاده» فرمانده سپاه ناحیه «دوره چگنی» اظهار داشت: اگر چه «دوره چگنی» جمعیت کمی نسبت به سایر شهرستان‌های استان  دارد ولی جوانان این خطه در دوران دفاع مقدس حضور چشم گیری در مناطق عملیاتی داشتند و شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی به تشکیل کمیته گرد آوری اسناد و آثار دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت پایگاه‌های بسیج برای جمع آوری اسناد و آثار دفاع مقدس و مصاحبه با پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا استفاده کنیم.

سرهنگ رشیدی به لزوم برگزاری دوره های آموزشی کارشناسی اسناد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان این آمادگی را دارد که برای فرماندهان حوزه های مقاومت شهرها و بخش‌های استان  و تمامی اشخاص و گروه‌های جهادی که قصد همکاری در گردآوری آثار و اسناد دفاع مقدس را دارند دوره‌های آموزشی برگزار کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به برگزاری کنگره ملی شش هزار و 300 شهید استان لرستان در سال آینده اشاره کرد و  بیان داشت: جمع آوری اسناد دفاع مقدس هم در زمان برگزاری کنگره ملی شهدای استان کار کرد دارد و هم این اسناد در آینده در باغ موزه دفاع مقدس لرستان نگهداری می‌شوند و در بازدید عموم قرار می‌گیرند.

 این مسئول هر گونه تعلل و تاخیر بیش از پیش در مصاحبه با رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس را باعث ندامت و افسوس دانست و تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمند گانی که درقید حیات هستند  اسناد زنده این جنگ هشت ساله  و سرمایه های هستند که استخراج دانش ضمنی دفاع مقدس از اذهان آنان امری ضروری است.

وی از رزمند گان دیروز به‌عنوان الگوهای ارزشمندی برای جوانان و بسیجیان امروز یاد کرد و گفت:  امروزه جوانان فهیم و ولایتمدار ما از مدیریت جهادی، شجاعت، بصیرت و حسن خلق رزمند گان هشت سال دفاع مقدس الگوبرداری می کنند، هر جا که نیاز باشد بدون هیچ گونه چشم داشت مادی در رفع مشکلات و گرفتاریها در کنار هموطنان خویش هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار